fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1
Měsíční plán akcí: březen 2025
2
3 4 5 6 7 8 9
10
Soutěže žáků
Nové šatní skříňky
11 12 13
Literatura 19. století nálepek zbavená
14 15 16
17
Den svatého Patrika
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Sv. Patrik, shamrock a zelený Erin
18
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Cesta do Indie
19
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
20
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Za divadlem do Prahy
21
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Po roce k nám znovu přiskákal Matematický klokan
22
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
23
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
24
Postup na krajské kolo Prezentiády
25 26 27 28 29 30
31 1
Měsíční plán akcí: duben 2025
2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Tržní mechanismus > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_08

Ověření ve výuce: Třída ... Datum: ...


Tržní mechanismus

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: Poptávka, nabídka, tržní mechanismus

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmy nabídka, poptávka a tržní mechanismus. Žák si se ve stručnosti seznámí s těmito pojmy. Pro lepší pochopení problematiky je zahrnut animovaný graf nabídky a poptávky použitý se souhlasem o.p.s. Terra klub.

K výkladu jsou připojeny dvě aktivity. První aktivitou je spustitelný program. Žák přiřazuje jednotlivé popisky ke grafu poptávky, nabídky a bodu tržní rovnováhy. Ve druhé aktivitě si ověří zvládnutí látky v testu s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka. Materiál lze využít i ve společenskovědním semináři k přípravě k maturitní zkoušce z občanského a společenskovědního základu.