fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Jihočeský kraj ocenil vítěze krajského kola soutěže SKIRMISH
27
Napsali (nejen) o nás
Mapový kvíz o znalosti zeměpisných znalostí USA a Kanady
28 29
Napsali o nás: Studenti se loučili s milevským gymnáziem v Latinské škole kláštera
30 31 1
Měsíční plán akcí: červen 25
Soutěž Battlefield - stav k 31. květnu 2025
2
Peace Run
3
Nabídka zaměstnání - učitel/učitelka AJ
4 5 6 7 8
9 10 11
Napsali (nejen) o nás: Kolik bylo přijato žáků do milevských středních škol?
Exkurze do zahradnictví
12
Ekologická vycházka
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
Summer Sports Day 2025
25
Vaflový den
26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Konkurence > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_09

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 10.12.2013


KONKURENCE

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: konkurence, monopol, oligopol, dokonalá konkurence, monopolistická konkurence

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmy konkurence. Žák si uvědomuje vliv konkurence na zejména na cenu. Odliší různé formy konkurence. Zná formy nekalých konkurenčních praktik a jejich dopady.

K výkladu jsou připojeny dvě aktivity. První aktivitou je spustitelný program. Žák přiřazuje jednotlivé charakteristiky jednotlivým formám konkurence. Ve druhé aktivitě si ověří zvládnutí látky v testu s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5)

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.