Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30
Předávání vysvědčení
Závěr školního roku 2019/2020
1
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Měsíční plán akcí: červenec 2020
Pořadí přijatých uchazečů do 4G - 2. kolo
2
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Slavnostní předávání maturitních vysvědčení třídě 4.A
3
Úřední dny o prázdninách (červenec)
4
Úřední dny o prázdninách (červenec)
5
Úřední dny o prázdninách (červenec)
6
Úřední dny o prázdninách (červenec)
7
Úřední dny o prázdninách (červenec)
8
Úřední dny o prázdninách (červenec)
9
Úřední dny o prázdninách (červenec)
10
Úřední dny o prázdninách (červenec)
11
Úřední dny o prázdninách (červenec)
12
Úřední dny o prázdninách (červenec)
13
Úřední dny o prázdninách (červenec)
14
Úřední dny o prázdninách (červenec)
15
Úřední dny o prázdninách (červenec)
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Hlavní strana > Ekonomika a finance II > Náklady, výnosy a zisk > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_10

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 26.11.2013


NÁKLADY, VÝNOSY A CENA

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: náklady, výnosy a cena, zisk ekonomický a účetní, kalkulace, kalkulační vzorec

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmy náklad, výnos, zisk, cena a cenová kalkulace. Žák si uvědomuje význam efektivity ekonomické činnosti, nutnost účelného vynakládání prostředků.

K výkladu jsou připojeny dvě aktivity. Žák má sestavit schéma ekonomického a účetního zisku z jednotlivých součástí. Ve druhé aktivitě si ověří zvládnutí látky v testu s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.