fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27
Výsledky soutěže o nejlepší báseň
28 29 30 1
Měsíční přehled akcí: prosinec 2024
2
Přihlášení k maturitě JARO 2025 ve třídě 4.A
3 4 5
Školní kolo ekonomické olympiády SŠ bylo úspěšné
6 7 8
9 10 11 12
Ředitelské volno 12.-13. 12. 2024
13
Ředitelské volno 12.-13. 12. 2024
14 15
16 17 18 19
Vánoční besídka 2024
20
Vánoční turnaj 2024
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Státní rozpočet > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_19

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 26.11.2013


STÁTNÍ ROZPOČET

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: Státní rozpočet, veřejné rozpočty, rozpočtová soustava, příjmy státního rozpočtu, výdaje státního rozpočtu

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem Státní rozpočet. Žák si uvědomí význam státního rozpočtu jako centralizovaného státního peněžního fondu. Uvědomí si politickou odpovědnost vlády za vyrovnanost či deficit státního rozpočtu za výši státního dluhu.

K výkladu jsou připojeny dvě aktivity. První aktivitou je popisování grafů. Žák interpretuje grafická data a uvádí je do celkových souvislostí. Ve druhé aktivitě si ověří zvládnutí látky v testu s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka. Materiál lze využít i ve společenskovědním semináři k přípravě k maturitní zkoušce z občanského a společenskovědního základu.