fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30
Olympijský víceboj
1
Měsíční plán akcí: květen 2024
2 3 4 5
6 7 8 9 10
No BackPack Day 2024
11 12
13 14 15
Seznam přijatých uchazečů PZ do 4G a 6G pro šk. rok 2024/2025
16 17 18 19
20
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení pro šk. rok 2024/2025
Maturity 2024
21
Maturity 2024
Teraristika
22
Maturity 2024
23 24
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
25
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
26
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
27
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
28
Vyhlášení voleb do školské rady
Volby do školské rady: zveřejnění kandidátů za "oprávněné osoby"
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
VOLBY DO ŠKOLSKÉ RADY - Informace pro rodiče nezletilých žáků
29
Vyhlášení voleb do školské rady
Volby do školské rady: zveřejnění kandidátů za "oprávněné osoby"
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
VOLBY DO ŠKOLSKÉ RADY - Informace pro rodiče nezletilých žáků
30
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
31
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
1
Měsíční plán akcí: červen 2024
2
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Základní pojmy statistiky > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_01

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 9.9.2013


ZÁKLADNÍ POJMY STATISTIKY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, znak

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky se základním pojmy statistiky. Tento DUM je úvodním materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí v testu, který může libovolně opakovat (obnovení stránky v prohlížeči F5. Součástí DUMU je i úkol pro žáky. Vytvořený statistický soubor je určen pro další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen zejména na pravidla tvorby a užití kvalitativních znaků. Žak je důsledně veden k rozpoznání, zda číslo je pojmenované či nikoli.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.