fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30
Olympijský víceboj
1
Měsíční plán akcí: květen 2024
2 3 4 5
6 7 8 9 10
No BackPack Day 2024
11 12
13 14 15
Seznam přijatých uchazečů PZ do 4G a 6G pro šk. rok 2024/2025
16 17 18 19
20
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení pro šk. rok 2024/2025
21 22 23 24
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
25
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
26
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
27
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
28
Vyhlášení voleb do školské rady
Volby do školské rady: zveřejnění kandidátů za "oprávněné osoby"
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
29
Vyhlášení voleb do školské rady
Volby do školské rady: zveřejnění kandidátů za "oprávněné osoby"
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
30
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
31
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
1 2
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Spoření > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_10

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 29.11.2013


SPOŘENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: spoření, anuita, střadatel

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmemy spoření, anuita a střadatel. Tento DUM je součástí sady a navazuje na další materiály.

Žák se seznámí se základním pojmy. Součástí DUM je jeden řešený a jeden neřešený příklad. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen rozdíl předlhůtního a polhůtního úročení, vliv inflace na úspory a časovou hodonotu peněz. Žak je důsledně veden k rozpoznání, kdy zadávat úrokou míru v procentech a kdy jako desetinné číslo. Své znalosti si žák oběří v testu, který může opakovat stiskem F5. Výsledek získává okamžitě.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.