fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31
Halloween Day 2025
Bobřík informatiky 18. ročník
Vyhodnocení soutěže Battlefield za měsíc říjen 2025
1
Měsíční plán akcí: listopad 2025
2
3 4
Jediný křížek mi nebude rušit moje kruhy
5 6 7
Úspěch v Logické olympiádě kat. C (aktualizováno)
8 9
10
Lingvistická olympiáda 2025
11 12 13
Bobřík informatiky kat. SENIOR
14
ŘEDITELSKÉ VOLNO 14. LISTOPADU 2025
15 16
17 18
Ekonomická olympiáda
19 20
Den otevřených dveří 20. listopadu 2025
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Spoření > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_10

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 29.11.2013


SPOŘENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: spoření, anuita, střadatel

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmemy spoření, anuita a střadatel. Tento DUM je součástí sady a navazuje na další materiály.

Žák se seznámí se základním pojmy. Součástí DUM je jeden řešený a jeden neřešený příklad. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen rozdíl předlhůtního a polhůtního úročení, vliv inflace na úspory a časovou hodonotu peněz. Žak je důsledně veden k rozpoznání, kdy zadávat úrokou míru v procentech a kdy jako desetinné číslo. Své znalosti si žák oběří v testu, který může opakovat stiskem F5. Výsledek získává okamžitě.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.