Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Školní kolo soutěže Nejlepší JA Titan tým 2021
Velikonoční soutěž v psaní na rychlost (nejen) pro pokročilé
Průběh školního kola hry JA Titan (znovu aktualizováno)
Školní akce v rámci Global Money Week 2021
Prodloužení omezení provozu školy
Průběh školního kola hry JA Titan (3. část)
30
Školní kolo soutěže Nejlepší JA Titan tým 2021
Velikonoční soutěž v psaní na rychlost (nejen) pro pokročilé
Průběh školního kola hry JA Titan (znovu aktualizováno)
Školní akce v rámci Global Money Week 2021
Prodloužení omezení provozu školy
Průběh školního kola hry JA Titan (3. část)
31
Aktualizace školních webových stránek v březnu 2021
Prodloužení omezení provozu školy
Průběh školního kola hry JA Titan (3. část)
Velikonoční soutěž v psaní na rychlost byla velmi úspěšná
1
Prodloužení omezení provozu školy
Měsíční plán akcí: duben 2021
2
Prodloužení omezení provozu školy
3
Prodloužení omezení provozu školy
4
Prodloužení omezení provozu školy
5
Prodloužení omezení provozu školy
6
Prodloužení omezení provozu školy
K přijímačkám: povinnost testování a omlouvání z řádného termínu
7
Prodloužení omezení provozu školy
8
Prodloužení omezení provozu školy
9
Prodloužení omezení provozu školy
10
Prodloužení omezení provozu školy
11
Prodloužení omezení provozu školy
12
Informace k provozu školy od 12. dubna 2021 (až do odvolání)
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Drobečková navigace

Hlavní strana > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.