fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
pf 2025
31
pf 2025
1
pf 2025
Měsíční plán akcí: leden 2025
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
Úspěšné okresní kolo Dějepisné olympiády
14 15
Den pokrývek hlavy
Krajské kolo Ekonomické olympiády
16
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ A PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY NANEČISTO
Výsledky přijímacích zkoušek nanečisto 2025
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.