fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31
Halloween Day 2025
Bobřík informatiky 18. ročník
Vyhodnocení soutěže Battlefield za měsíc říjen 2025
1
Měsíční plán akcí: listopad 2025
2
3 4
Jediný křížek mi nebude rušit moje kruhy
5 6 7
Úspěch v Logické olympiádě kat. C (aktualizováno)
8 9
10
Lingvistická olympiáda 2025
11 12 13
Bobřík informatiky kat. SENIOR
Exkurze do Hornického muzea Příbram
14
ŘEDITELSKÉ VOLNO 14. LISTOPADU 2025
15 16
17 18
Ekonomická olympiáda
19
Soutěž CyberGame
Ekonomická olympiáda: letos u nás tak trochu jinak, avšak úspěšně!
20
Den otevřených dveří 20. listopadu 2025
Soutěž CyberGame
Fotogalerie: Den otevřených dveří
Ekonomická olympiáda: letos u nás tak trochu jinak, avšak úspěšně!
21
Soutěž CyberGame
Střet spolužáků v Písku!
TalentAkademie 2025
22
TalentAkademie 2025
23
TalentAkademie 2025
24 25 26 27 28 29 30
Průběžné hodnocení soutěže Battlefield za měsíc listopad 2025
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.