fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Studenti odjeli na exkurzi do Anglie
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
28
Studenti odjeli na exkurzi do Anglie
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
V krajském kole Dějepisné olympiády máme dva úspěšné řešitele a jeden postup
29
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
30
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
PRAŽSKÝ STUDENTSKÝ SUMMIT - ZÁVĚREČNÁ KONFERENCE
31
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
PRAŽSKÝ STUDENTSKÝ SUMMIT - ZÁVĚREČNÁ KONFERENCE
1
Měsíční plán akcí: duben 2023
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
PRAŽSKÝ STUDENTSKÝ SUMMIT - ZÁVĚREČNÁ KONFERENCE
2
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
PRAŽSKÝ STUDENTSKÝ SUMMIT - ZÁVĚREČNÁ KONFERENCE
3
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
Maturita 2023 slovem i obrazem (aktualizováno 13. 4.)
Slohové práce z českého jazyka
4
Velikonoční soutěž v Psaní hravě (téměř) pro všechny
5 6 7 8 9
10 11
Nová školní kolekce - hlasování
12
Úspěšné okresní kolo Matematické olympiády Z8
13 14 15 16
17 18 19 20 21
KRAJSKÁ SOUTĚŽ V PROGRAMOVÁNÍ 2023
The Way We Were
E-shop školní kolekce
22 23
24 25
Sekundáni vyhráli branný závod
26 27 28 29 30
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.