fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28
Krajské kolo pIšQworek
29
Přihlašování k maturitě JARO 2020
30
Orientační kalendář maturity JARO 2020
1
Měsíční plán akci: prosinec
2
Ekonomická olympiáda
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
Soutěž Finanční gramotnost
Přihlášky k maturitě v sextě 2014-2020
Přihlášky k maturitě JARO 2020 ve třídě 4.A
3
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
4
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
5
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
DDM Písek-termíny soutěží 19/20
6
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
7
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
8
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
9
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
Úspěch našich futsalistů
10
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
11
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
Norimberk v adventu i v mementu
12
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
13
Pozvánka na maturitní ples 4.A
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
14
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
15
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
16
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
Fotogalerie: Vánoční sportovní turnaj (1) - volejbal
Fotogalerie: Vánoční sportovní turnaj (2) - fotbal
17
Martin Strouhal: výsledky naší školní práce byly přetaveny v celkem čtyři knihy
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
18
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
19
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
Výsledky školního kola Ekonomické olympiády
20
Rozpis soutěžení v Ekonomické olympiádě a ve Finanční gramotnosti
Fotogalerie: Vánoční školní akademie I
Fotogalerie: Vánoční školní akademie II
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1
Měsíční plán akcí: leden
P.F. 2020
2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Dějepisná olympiáda 2019

Dějepisná olympiáda 2019



Datum konání:
21.11.2019

S velkou změnou přichází letošní ročník Dějepisné olympiády, neboť soutěžit budou i žáci středních školy a nikoli jen ZŠ a nižšího stupně gymnázií.

ded.pngDějepisná olympiáda

Je soutěž vycházející z obsahu vzdělávacího oboru dějepis v rámcových vzdělávacích programech a organizovaná jako cílevědomá vzdělávací aktivita založená na systematické práci s talentovanými žáky zejména 8. a 9. ročníků základních škol, 3. a 4. ročníků osmiletých gymnázií, 1. a 2. ročníků šestiletých gymnázií a žákům 1. – 4. ročníků středních škol, 5. – 8. ročníků osmiletých gymnázií, 3. – 6. ročníků šestiletých gymnázií. 

Dějepisná olympiáda je postupovou soutěží, má dvě kategorie a člení se podle soutěžních kol (školní, okresní, krajské a celostátní). Soutěž je jednotná pro celé území České republiky a pořádá se každoročně. Každý ročník má jiné tematické zaměření, jednotné pro všechna postupová kola, jež se liší jen svou náročností. 

Téma letošního ročníku zní: „Dlouhé století se loučí (1880 – 1920)".

Co je přináší letošní ročník? 

O tom nás informují sami organizátoři:

Aby měli šanci na úspěch v olympiádě i žáci ze škol, kde dějepis nepatří k prioritním předmětům, rozhodli jsme se při tvorbě otázek více zaměřit na testování dovednosti žáků zacházet s informacemi obsaženými v historických pramenech. Věříme, že tím vytvoříme prostor pro vyniknutí zejména těm, kteří o minulosti a metodách jejího poznávání rádi přemýšlejí. Dobrá znalost je samozřejmě nezbytným základem pro rozvíjení historického myšlení, nechceme však, aby se žáci museli pouze učit zpaměti encyklopedické vědomosti.
Problémové úlohy, které do zadání chceme více zapojit, využívají faktografii jako prostředek,
nikoliv jako cíl aktivity žáků.

Od letošního ročníku se žáci budou více setkávat s různými prameny – obrázkem, fotografií, karikaturou, sbírkovým předmětem z muzea, novinovým článkem, vzpomínkou atd. Do budoucna bychom rádi zapojili také audiovizuální prameny. Vymýšlení i hodnocení takto pojatých úloh bude sice náročnější, ale věříme, že bude mít přidanou hodnotu pro žáky i pro
celkovou kvalitu olympiády. Abychom vám přiblížili náš přístup, můžete v příloze nahlédnout na několik vzorových úloh. Věříme, že bude Dějepisná olympiáda vaše žáky bavit.


Co se nemění?

  • Zůstává nezměněná struktura jednotlivých kol (školní – okresní – krajské – ústřední) i
    pravidla pro postup do vyšších kol (viz Propozice)
  • K přípravě zasíláme seznam doporučené literatury a zdrojů
  • I letos chceme pro úspěšné žáky připravit e-learningový kurz

Co je nového?

  • Dvě odlišné kategorie – A (základní školy) a B (střední školy)
  • Více otázek, které testují dovednosti historické analýzy a interpretace
  • Zapojení historických pramenů přímo do seznamu literatury a zdrojů

Členové Ústřední komise Dějepisné olympiády