fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Jak ušetřit žákům půlhodinu denně? S programem Psaní hravě
31 1
100. hodina matematiky
Milevský zpravodaj: Rozhovor s Mgr. Petrem Bardou
2
První certifikát Psaní hravě
3 4 5
6
21. ročník soutěže Nejepší JA Titan tým ČR
7
Učení z pohodlí domova
8
Maturitní kalendář JARO 2020
Jednotné zkušební schéma písemných zkoušek společné části maturitní zkoušky JARO 2020
9
Kateřina Kouklová: Miluju ten pocit...
10 11 12
Barbora Fořtová: Architektura mi přijde...
13
Kalo Pascha!
14 15
MŠMT: Návrh na uvolnění škol a školských zařízení
Do školy se letos nejspíš už nepodíváme
Současná výuka pohledem maturantů
16
Výsledky rozvojového programu Excelence SŠ 2019
17 18 19
20
Nejlepší JA Titan tým 2020 - základní část
21 22 23
Pohled studenta maturitního ročníku na mimořádnou situaci COVID-19
24 25 26
27 28 29
V dobrošovském jezdeckém klubu zachraňovali malou Cherry
30
Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou
1
Měsíční plán akcí: květen 2020
2 3
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Matematický klokan

Matematický klokan



Datum konání:
17.3.2017

V pátek 17. března 2016 proběhne na naší škole již tradiční soutěž Matematický klokan. Následující text je částí článku z webu Gymnázia Louny.

Počátky této soutěže jsou spojeny se jménem australského matematika Petera O'Hallorana. Jeho záměrem nebylo vytvořit novou soutěž pro nejlepší, nejtalentovanější matematiky (v České republice je takovou soutěží například Matematická olympiáda), ale získávat pro matematiku "normální" žáky. Chtěl jim ukázat, že matematika nemusí být vždy nudný, nezáživný a obávaný školní předmět. Chtěl jim poskytnout radost ze soutěžení při řešení netradičních úloh, kterých stále ještě není v učebnicích dostatek, a dopřát jim možnost porovnání vlastních schopností se stejně starými kamarády ve třídě, škole, ale i v širším okresním, regionálním či celostátním měřítku. Možná právě z tohoto důvodu si soutěž získala v krátké době značnou oblibu u žáků i učitelů v celé Austrálii.

V roce 1991 zorganizovala skupina francouzských matematiků, inspirovaná australským příkladem, soutěž, pro niž užila sympatický symbol - klokana. Z Francie se Matematický klokan dále úspěšně rozšířil do řady evropských zemí. Oblibu soutěže dokumentují počty soutěžících - v roce 2002 se do soutěže zapojilo dva a čtvrt miliónu řešitelů ze 30 zemí Evropy a Ameriky. Soutěžní úlohy jsou zástupci účastnických států pečlivě a společně vybírány, takže ve všech zemích se zadávají tytéž příklady, a to v jediný den. Za pozornost stojí oficiální stránky Matematického klokana ve Francii: http://www.mathkang.org/ .

  Logo oficiálních stránek Matematického klokana ve Francii

Matematický klokan v České republice

CVRČEK
pro žáky 2. a 3. ročníku základních škol
KLOKÁNEK
pro žáky 4. a 5. ročníku základních škol
BENJAMÍN
pro žáky 6. a 7. ročníku základních škol a primy a sekundy víceletých gymnázií
KADET
pro žáky 8. a 9. ročníku základních škol a tercie a kvarty víceletých gymnázií
JUNIOR
pro studenty I. a II. ročníku středních škol
STUDENT
pro studenty III. a IV. ročníku středních škol

V České republice byl Matematický klokan uspořádán poprvé v roce 1995. Od roku 2005 se soutěží v šesti kategoriích. Studentům středních škol jsou určeny kategorie Junior (1. a 2. ročník) a Student (3. a 4. ročník). Počet účastníků se rok za rokem zvyšuje. V prvním ročníku řešilo úlohy 25 tisíc žáků a studentů, ve čtrnáctém ročníku soutěže překročil počet účastníků z celé ČR 300 000.