fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Distanční výuka pokračuje i po 26. 4. 2021 - přehled opatření
27 28
Maturita: Dodatek k opatření obecné povahy MŠMT navyšující počet opravných zkoušek (akt.)
29
Vyhlášení voleb do školské rady
30
Aktualizace školních webových stránek v dubnu 2021
Studentský článek: Jak to vidím já aneb motivace pro psychicky vyčerpané z koronaviru
Maturitní zpravodaj č. 55: Cizí jazyky
1
Měsíční plán akcí: květen 2021
Měsíční plán akcí: červen 2021
2
3
Fejeton
Maturitní kalendář JARO 2021
Naše gymnázium zůstává i po 3.5.2021 až do odvolání v režimu distanční výuky (akt.)
Novinky ve školní jídelně 1. ZŠ Milevsko
Nejlepší JA Titan tým ČR pro rok 2021 (aktualizováno po 6. kole)
4
Informace k provozu školy od 10. května 2021
Maturitní zpravodaj CJL
5 6 7
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY – PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY – DODATEK
8 9
10
Informace k provozu školy od 10. května 2021
11
Vyhlášení výběrového řízení - hospodářka a administrativní pracovnice školy
12 13
Volby do školské rady - zveřejnění kandidátů
14 15 16
17
Informace k provozu školy od 17. května 2021
18 19 20 21 22 23
24
Informace k provozu školy od 24. května 2021 (aktualizováno)
25
Post-analýza: Nejlepší JA Titan tým ČR pro rok 2021
26 27 28 29 30
31
Informace k provozu školy od 31. května 2021
1
Zahájení maturit ve třídě 4.A
2
Maturity: třídy se vystřídaly
3 4
Jak říkávají absolventi: "Maturita je už zandaná..."
5 6
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Soutěžila jsem v OK Olympiády z CEJ

Soutěžila jsem v OK Olympiády z CEJ



Datum konání:
22.1.2020

Dne 22. 1. se konalo okresní kolo olympiády z českého jazyka pro střední školy. Výsledky už byly zveřejněny v předešlém článku, a tak je tento článek spíše ohlédnutím očima studenta za touto soutěží.

            Český_jazyk.pngOlympiáda se vždy skládá ze dvou částí - jazykové a slohové. Jazyková obvykle nebývá snadná, myslím ale, že tento rok bylo zadání docela zajímavé a dobře řešitelné. Velmi se podobalo školnímu kolu. Mezi úlohami se našly takové, které prověřily znalost skloňování týž/tentýž a nebo práci s větnými členy. Ze všech úkolů mi ale nejvíce v paměti utkvěly ty, které vyžadovaly práci se zadaným slovem Tradinář. Podle vysvětlení bylo slovo smyšleným názvem pro knihu zaobírající se různými tradicemi. Soutěžící například museli vymyslet další názvy pro takovou knihu nebo napsat, čím se daný název inspiroval.

I slohová část byla zadáním velice přívětivá. Psal se volný slohový útvar, který se měl zakončit větou …a tak se z toho stala tradice. Takové zadání přímo vybízelo k vypravování, které jsem si vybrala nejen já, ale i druhý soutěžící z naší školy, Vítek Průša.

V obou částech jsme dosáhli více než uspokojivého bodového zisku a umístili se tak na prvním a čtvrtém místě. Do krajského kola ale postupují jen první tři místa, a tak budu školu reprezentovat jen já. Uvidíme, co si pro kraj soutěž přichystá.

O OK OCJ jsme psali v tomto článku.