fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29
Beseda o národních srovnávacích zkouškách
30 31 1
Měsíční plán akcí: červen 2018
Mezinárodní den dětí
Výsledky 2. kola přijímacího řízení
Poděkování za pomoc při dni dětí
2 3
4
Odjezd na sportovně turistický kurz
Ukázka studentské práce: Panoramatické foto dronem
Sportovně turistický kurz 2018
5
Sportovně turistický kurz 2018
6
StreTech 2018
Fotogalerie: StreTech 2018
Sportovně turistický kurz 2018
7
Sportovně turistický kurz 2018
8
Sportovně turistický kurz 2018
9 10
11 12
Nejlepší JA Titan tým 2018
Napsali (nejen) o nás: Souboj Titanu byl dokonán! Zvítězilo Gymnázium Ostrava – Hrabůvka
13 14 15
Plavecko-běžecký pohár 2018
Tábor aneb cesta historií města
16 17
18 19 20 21
TÝM KAPA SE ZÚČASTNÍ JA AWARD CEREMONY V PROSTORÁCH REZIDENCE VELVYSLANCE USA
Reprezentanti gymnázia opět přebírali ocenění v rezidenci velvyslance USA
22 23 24
25 26
Ocenění
Český Krumlov pohledem (nejen) z raftu
Foto z exkurze tercie do kláštera
Tisková zpráva: Exkurze primy
27
Konec školního roku za dveřmi
28 29 30 1
Měsíční plán akcí: červenec 2018
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Přihlášky třídy 4.A k maturitě JARO 2018

Přihlášky třídy 4.A k maturitě JARO 2018



Datum konání:
20.12.2017

Graf č. 1: Volitelný předmět společné částiVe společné části budou všichni maturanti absolvovat zkoušku z českého jazyka formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky. Ústní zkoušku vykonají ve stejném termínu jako profilovou část. Druhý předmět si mohou vybrat z cizího jazyka (didaktický test, písemná práce a ústní zkouška, která se bude konat společně s profilovou částí), nebo z matematiky (didaktický test). Devět studentů se rozhodlo pro matematiku a devatenáct studentů pro cizí, konkrétně pro anglický, osmnáct a pro ruský jazyk jeden student - Viz graf č. 1: Volitelný předmět ve společné části.

Graf č. 2: Volitelné předměty profilové částiV profilové části si každý student volí právě dva předměty. Pokud se ve společné části rozhodl pro matematiku, musí si cizí jazyk zvolit v profilové části.  Z cizího jazyka tak musí maturovat každý student. Graf č. 2: Volitelné předměty profilové části ilustruje zájem žáků o volitelné předměty. Z uvedeného grafu je zřejmý vedle angličtiny zájem především o dějepis a geografii. O něco menší je zájem o občanský a společenskovědní základ a chemii. Ke zkouškám z ostatních předmětů se přihlásili pokaždé nanejvýš čtyři žáci.

Graf č. 3: Kombinace volitelných předmětů profilové částiKombinace volitelných předmětů jsou různé, nejčastější kombinací jsou dějepis – geografie, dějepis – občanský a společenskovědní základ, geografie - chemie: viz graf č. 3: Kombinace volitelných předmětů.

Graf č. 4. Zkoušky z cizího jazykaGraf č. 4: Zkoušky z cizího jazyka ukazuje, že většina studentů si zvolila jen jeden cizí jazyk a to ve společné části, devět studentů maturuje z jazyka v jen v profilové části (maturující z matematiky ve společné části) a tři studentky se rozhodly pro maturitu ze dvou cizích jazyků, všechny tři mají oba cizí jazyky v profilové části. Letos tedy na rozdíl od minulých let nezvolil nikdo kombinaci matematiky ve společné části a dvou cizích jazyků v části profilové.


Graf č. 5: Maturita z cizího jazykaGraf č. 5: Maturita z cizího jazyka ukazuje, že témě 9 desetin jazykových zkoušek je anglického jazyka a pouhá jedna desetina z německého.

ChartGo (5).pngPoslední dva grafy srovnávají volbu profilových předmětů studentů, kteří se zvolili ve společné části anglický jazyk, s volbou studentů, kteří se rozhodli pro matematiku.

Jak už bylo uvedeno dříve, maturanti, kteří se rozhodli pro matematiku ve společné části, si volili již jen jeden předmět profilové části, protože jejich povinnou volbou byl cizí jazyk (viz graf č. 6: Maturita z matematiky a profilových předmětů). "Matematici" se nezvolili pouze ryze přírodovědné předměty, ale také občanský a společenskovědní základ, dějepis i geografii. 

Graf č. 7: Maturita ze státní angličtiny a profilových předmětů. "Jazykáři" (viz graf č. 7: Maturita ze státní anglčtiny a profilových předmětů) svou volbou po dvou volitelných předmětech preferovali humanitní předměty včetně druhého cizího jazyka a výtvarné výchovy, neboť jen čtvrtina zkoušek je z biologie nebo chemie.