fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Jak ušetřit žákům půlhodinu denně? S programem Psaní hravě
31 1
100. hodina matematiky
Milevský zpravodaj: Rozhovor s Mgr. Petrem Bardou
2
První certifikát Psaní hravě
3 4 5
6
21. ročník soutěže Nejepší JA Titan tým ČR
7
Učení z pohodlí domova
8
Maturitní kalendář JARO 2020
Jednotné zkušební schéma písemných zkoušek společné části maturitní zkoušky JARO 2020
9
Kateřina Kouklová: Miluju ten pocit...
10 11 12
Barbora Fořtová: Architektura mi přijde...
13
Kalo Pascha!
14 15
MŠMT: Návrh na uvolnění škol a školských zařízení
Do školy se letos nejspíš už nepodíváme
Současná výuka pohledem maturantů
16
Výsledky rozvojového programu Excelence SŠ 2019
17 18 19
20
Nejlepší JA Titan tým 2020 - základní část
21 22 23
Pohled studenta maturitního ročníku na mimořádnou situaci COVID-19
24 25 26
27 28 29
V dobrošovském jezdeckém klubu zachraňovali malou Cherry
30
Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou
1
Měsíční plán akcí: květen 2020
2 3
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Přihlášky třídy 4.A k maturitě JARO 2018

Přihlášky třídy 4.A k maturitě JARO 2018



Datum konání:
20.12.2017

Graf č. 1: Volitelný předmět společné částiVe společné části budou všichni maturanti absolvovat zkoušku z českého jazyka formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky. Ústní zkoušku vykonají ve stejném termínu jako profilovou část. Druhý předmět si mohou vybrat z cizího jazyka (didaktický test, písemná práce a ústní zkouška, která se bude konat společně s profilovou částí), nebo z matematiky (didaktický test). Devět studentů se rozhodlo pro matematiku a devatenáct studentů pro cizí, konkrétně pro anglický, osmnáct a pro ruský jazyk jeden student - Viz graf č. 1: Volitelný předmět ve společné části.

Graf č. 2: Volitelné předměty profilové částiV profilové části si každý student volí právě dva předměty. Pokud se ve společné části rozhodl pro matematiku, musí si cizí jazyk zvolit v profilové části.  Z cizího jazyka tak musí maturovat každý student. Graf č. 2: Volitelné předměty profilové části ilustruje zájem žáků o volitelné předměty. Z uvedeného grafu je zřejmý vedle angličtiny zájem především o dějepis a geografii. O něco menší je zájem o občanský a společenskovědní základ a chemii. Ke zkouškám z ostatních předmětů se přihlásili pokaždé nanejvýš čtyři žáci.

Graf č. 3: Kombinace volitelných předmětů profilové částiKombinace volitelných předmětů jsou různé, nejčastější kombinací jsou dějepis – geografie, dějepis – občanský a společenskovědní základ, geografie - chemie: viz graf č. 3: Kombinace volitelných předmětů.

Graf č. 4. Zkoušky z cizího jazykaGraf č. 4: Zkoušky z cizího jazyka ukazuje, že většina studentů si zvolila jen jeden cizí jazyk a to ve společné části, devět studentů maturuje z jazyka v jen v profilové části (maturující z matematiky ve společné části) a tři studentky se rozhodly pro maturitu ze dvou cizích jazyků, všechny tři mají oba cizí jazyky v profilové části. Letos tedy na rozdíl od minulých let nezvolil nikdo kombinaci matematiky ve společné části a dvou cizích jazyků v části profilové.


Graf č. 5: Maturita z cizího jazykaGraf č. 5: Maturita z cizího jazyka ukazuje, že témě 9 desetin jazykových zkoušek je anglického jazyka a pouhá jedna desetina z německého.

ChartGo (5).pngPoslední dva grafy srovnávají volbu profilových předmětů studentů, kteří se zvolili ve společné části anglický jazyk, s volbou studentů, kteří se rozhodli pro matematiku.

Jak už bylo uvedeno dříve, maturanti, kteří se rozhodli pro matematiku ve společné části, si volili již jen jeden předmět profilové části, protože jejich povinnou volbou byl cizí jazyk (viz graf č. 6: Maturita z matematiky a profilových předmětů). "Matematici" se nezvolili pouze ryze přírodovědné předměty, ale také občanský a společenskovědní základ, dějepis i geografii. 

Graf č. 7: Maturita ze státní angličtiny a profilových předmětů. "Jazykáři" (viz graf č. 7: Maturita ze státní anglčtiny a profilových předmětů) svou volbou po dvou volitelných předmětech preferovali humanitní předměty včetně druhého cizího jazyka a výtvarné výchovy, neboť jen čtvrtina zkoušek je z biologie nebo chemie.