Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Aktualizace školních stránek v listopadu 2020
Bobřík informatiky: Výsledky kategorie SENIOR
Výuka v nižším stupni víceletého gymnázia od 30. listopadu 2020
1
Měsíční plán akcí: prosinec 2020
2
Soutěž Finanční gramotnost
3 4
Školní kolo Ekonomické olympiády
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Hlavní strana > Aktuality > Hrajte na ukulele, budete úspěšní v psaní na PC ...

Hrajte na ukulele, budete úspěšní v psaní na PC ...



Datum konání:
15.11.2020

Hrajte na ukulele, budete úspěšní v psaní na PC aneb výsledky Listopadové soutěže tříd v psaní na přesnost

Ukulele - clipartTento poněkud zvláštní titulek mě napadl, když jsem si přečetl příspěvek Adély Švehlové, třetí nejúspěšnější písařky v minulé soutěži v psaní. Na jaře jsem představil v krátkých profilech Kamilu Petrovou a Adrianu Maťhovou, nyní jsem požádal o malý rozhovor s Adélu Švehlovou. Všechny tři dívky totiž hrají na ukulele, ale abych se přiznal, upřímně řečeno, nemyslím si, že právě (nebo jenom) v tom je podstata jejich úspěchu.

Příspěvek Adély Švehlové, která mi poskytla poněkud lakonické odpovědi, uvedu až v další části. Nejprve se zaměřím na výsledky nové soutěže v psaní.

Listopadová soutěž  tříd v psaní na přesnost 

Třetí soutěž v psaní na PC byla tentokrát na přesnost a byla to naše první soutěž tříd, dosud jsme soutěžili jen jako jednotlivci, Zájemci mohli psát opakovaně kdykoli mezi 7. a 15. listopadem 2020. Celkem se zapojilo 12 žáků, což je šestina účastníků Psaní hravě. Do výsledků tříd se počítaly výsledky až čtyř nejúspěšnějších žáků třídy. Možnosti účasti čtyř písařů využila jen jedna třída. Body za výsledky byly připisovány podle stejného pravidla jako při minulé soutěži. 

Zde můžete vidět anonymizované výsledky soutěže: 

Pořadí   Bodování       Třída
 SEK  2.A  KVI  4.A  SEX
 1. 100        100   
 2. 80      80    
 3. 60       60   
 4. 50   50      
 5. 45   45       
 6. 40 40         
 7. 36  36         
 8. 32  32        
 9. 29 :          29
 10. 26    26      
 11. 24     24      
 12. 22       22    

 Pořadí tříd na základě součtu bodů:

Pořadí Třída Bodů Písařů
1.  4.A 160   2
2.  2.A 145   4
3.  sekunda 108  3
4.  kvinta 102  2
5.  sexta  29  1

Zvítězila 4.A, která ač měla pouze dva účastníky, dosáhla díky jejich čelnímu pořadí a výrazně vyšší bodové dotaci za přední místa nejvyššího počtu bodů. Dále oceňuji 2.A za největší absolutní účast a sekundu za pro změnu nejvyšší účast relativní vzhledem k počtu žáků ve třídě. Mrzí mě, že se vůbec nezapojily třídy 1.A a kvarta.

Psaní hravěRozhovor s Adélou Švehlovou (2.A)

Jiří Školník: Dosahuješ velmi pěkných výsledků v psaní na PC. Považuješ tuto dovednost za hodně důležitou?
Adéla Švehlová: Hodně důležité je to podle mě ve chvíli, kdy člověk plánuje pracovat na počítači. V běžném životě to pak tolik důležité není. 
 
JŠ: Máš pro klávesnici nějakou průpravu? Už jsi se učila psát na klávesnici nebo hraješ na některý hudební nástroj?
AŠ: Na základní škole jsem rok chodila na povinně volitelný předmět s názvem ,,Základy administrativy'', kde jsme se učili psát všemi deseti, takže trochu zkušeností s psaním mám. A co se týče hraní na hudební nástroj, tak hraji na flétnu a na ukulele.
 
JŠ: Už podruhé jste na distanční výuce. Jak ti tato forma vyhovuje? Vnímáš nějaký rozdíl nyní oproti jaru, kdy je to povinné? Našla jsi si v tomto pro nás všechny jiném a zcela novém období pro sebe něco pozitivního? 
AŠ: Tato forma výuky, má své pro i proti. Mně například vyhovuje to, že mám na úkoly více času. Co mi ale tolik nevyhovuje je fakt, že je výuka online o něco složitější, než když chodíme do školy, některé úkoly, nad kterými jsme strávili spoustu času mají malou váhu a výklad potřebný k výuce mi často nedává smysl. Rozdíl nyní oproti jaru určitě nějaký vnímám. Na jaře jsem měla větší možnost rozvrhnout si vypracování úkolů podle sebe, teď ale se všemi online hodinami těch možností moc není. A jestli jsem si našla v tomto období nějaká pozitiva? Určitě mám více času na sebe a na věci, co mě baví. Když jsem musela ráno brzy vstávat do školy, celý den se snažit dávat pozor a domů se vracet až k večeru, nic moc kromě úkolů na další den už jsem nestíhala. 
 
JŠ: Chápu, že při distanční výuce zas tak mnoho volného času nezbývá, ale nějaký čas si pro sebe určitě dokážeš najít. Je něco nového  v tvých zájmech a zálibách? Máš něco, co je pro tebe novou výzvou?
AŠ: Já osobně mám při distanční výuce volného času více, než když chodím do školy. Věcem, co mě baví a na které jsem neměla kvůli chození do školy moc čas, se teď věnuji o mnoho více, takže nic nového zatím nemám.  
 
Adélo, děkuji za rozhovor a přeji hodně zdraví a úspěchů ve škole i v Psaní hravě.
 

Pozn.: Přiznám se, že havajský hudební nástroj ukulele jsem znal jako malou čtyřstrunnou kytaru, která patřila mezi nástroje tzv. havajských hudebních skupin populárních u nás v 50. díky Kučerovcům, kdy snad každý větší kulturní dům měl své "kučerovce". Dále mně pochopitelně přišla na mysl známá scénka Ukulele Felixe Holzmanna. O to větší překvapení jsem zažil, když jsem před časem viděl fotografii našich dívek z dnešní 4.A (včetně výše zmíněných písařek Kamily a Adriany), jak hrají na ukulele. Dotazem u konzervatoristy jsem se dozvěděl, že je to i dnes docela běžný hudební nástroj.