fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28
Tomáš je nejlepší "ekonom" v kraji!
1
Měsíční plán akcí: březen 2019
Velký úspěch našich dívek v konverzační soutěži v ruském jazyce
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
Divadelní představení: Lakomec
14
Jednodenní lyžařský kurz
Fotogalerie: Jednodenní lyžařský kurz
Tisková zpráva: Gymnazisti sbírali zkušenosti v náročném lyžařském terénu
15 16 17
18
20. ročník soutěže "Nejlepší JA Titan tým" 2019
Přednáška o Evropské unii
19
Kateřina postoupila do krajského kola
20 21 22 23 24
25 26 27
Napsali i o nás: KK XXVIII. ročníku Dějepisné soutěže studentů gymnázií ČR a SR
28
Exkurze do JE Temelín
29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Finanční rozpočet > Finanční plánování

Finanční plánování

Finanční rozpočet dle poměru příjmů a výdajů

  • Vyrovnaný rozpočet příjmy odpovídají výdajům. Problém nastane v případě neočekávaného výdaje.
  • Přebytkový rozpočet - příjmy jsou vyšší než výdaje. Rodina vytváří finanční rezervu. Tu je vhodné investovat, doporučuje se ponechat rezervu ve výši 3 až 6 průměrných měsíčních výdajů.
  • Schodkový rozpočet - výdaje převyšují příjmy. Nutno operativně upravit alespoň jednu stranu rozpočtu - získat další příjem (např. brigáda) mebo snížit výdaje.

Dlouhodobý finanční plán

  • Zjištění výchozího stavu našich financí
  • Stanovení dlouhdobého cíle
  • Určení reálných finančních zdroje - dodržovat zásadu: "nadhodnocovat výdaje - podhodnocovat příjmy"
  • Opatření potřebných finančních produktů - vytváření portfolia
  • Pravidelná kontrola - porovnat skutečnost se stanovenými dílčími cíli, upravovat portfolio, upravovat cíle a možné zdroje apod.

Hlavní chyby při vytváření a plnění finančních plánů:

  • stanovení nereálných cílů
  • nedostatečná vůle při nedodržování rozpočtu - rozpočet je reálný a správně stanovený, my si však nedokážeme některé věci odepřít
  • nedůslednost při odhadování výdajů - některé naše výdaje při stanovení rozpočtu neuvažujeme, protože se v jednotlivém případě jeví jako zanedbatelné (nákup novin, zmrzliny apod.)
  • aj.