fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2022
2 3 4
Halloween 2022 - "Lets celebrate Halloween"
5 6
7 8
Naši furianti maturanti byli v Divadle Oskara Nedbala v Táboře
9
Primáti hráli pIšQworky v Českých Budějovicích
10
Vědecký čtyřboj
11 12 13
14
Bobřík informatiky již popatnácté
Bobřík informatiky: kat. SENIOR
15
Divadelní exkurze Praha
16
Den otevřených dveří 16. listopadu 2022 od 8 do 16 hodin
17 18 19 20
21 22 23 24
Třídní schůzky 24.11.2022
Omlouvání absence žáka
25 26 27
Druhé přípravné setkání Pražského studentského summitu
28
Adventní čas
29 30
Aktualizace školního webu v listopadu 2022
Testování ČŠI
1
Měsíční plán akci: prosinec 2022
Maturitní zpravodaj č. 61: Přihlašování k maturitě JARO 2023
Maraton psaní dopisů
2
Ekonomická olympiáda - aktuality
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Spoření > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_10

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 29.11.2013


SPOŘENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: spoření, anuita, střadatel

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmemy spoření, anuita a střadatel. Tento DUM je součástí sady a navazuje na další materiály.

Žák se seznámí se základním pojmy. Součástí DUM je jeden řešený a jeden neřešený příklad. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen rozdíl předlhůtního a polhůtního úročení, vliv inflace na úspory a časovou hodonotu peněz. Žak je důsledně veden k rozpoznání, kdy zadávat úrokou míru v procentech a kdy jako desetinné číslo. Své znalosti si žák oběří v testu, který může opakovat stiskem F5. Výsledek získává okamžitě.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.