fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2017
2 3
Výsledky Logické olympiády 2017
4 5
6 7 8
Seznam kandidátů pro volby do školské rady
9
Napsali nám a také o nás aneb sázení stromků
10 11 12
13
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Začali jsme kategorií SENIOR
14
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Nejvíc soutěžících máme v kategorii JUNIOR
15
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Nejvíc úspěšných řešitelů máme v kategorii KADET
16
Den otevřených dveří - čtvrtek 16. listopadu 2017
17 18
Bobřík informatiky: Kategorie KADET a JUNIOR uzavřeny
19
20 21
Školní mléko: aktuality a alternativní dotované výrobky
Ranní probuzení na Šobrovce
Bobřík informatiky: I kategorie SENIOR je definitivně uzavřena
22 23
Vyhlášení voleb do školské rady
24 25 26
27
XaXaXaXa potřetí v krajském kole pIšQworek
28
Výsledky EXCELENCE ZŠ 2017
Romance pro křídlovku
Internetová matematická olympiáda
29 30
Best In English
1
Přihlašování k maturitě JARO 2018
Měsíční plán akcí: prosinec 2017
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Platební styk > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF1

DUM: VY_32_INOVACE_EKF1_04

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 20.9.2013


Platební styk

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Klíčová slova: platební styk, příkaz k úhradě, příkaz k inkasu, poštovní poukázka

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s formami hotovostního a bezhotovostního platebního styku.

Základem DUM je shrnutí základního učiva a opakovací test. Žáci se pomocí prezentace příkazu k úhradě a příkazu k inkasu porovnají oba způsoby zadávání příkazu k placení. Uvedené prezentace jsou v různých datových formátech, takže žák současně může srovnávat možnosti různých datových formátů pro prezentaci. Úkolem pro žáka je pochopit podstatu zadávání příkazů k placení a následně ji vysvětlit na základě uvedených prezentací.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.