fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2017
2 3
Výsledky Logické olympiády 2017
4 5
6 7 8
Seznam kandidátů pro volby do školské rady
9
Napsali nám a také o nás aneb sázení stromků
10 11 12
13
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Začali jsme kategorií SENIOR
14
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Nejvíc soutěžících máme v kategorii JUNIOR
15
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Nejvíc úspěšných řešitelů máme v kategorii KADET
16
Den otevřených dveří - čtvrtek 16. listopadu 2017
17 18
Bobřík informatiky: Kategorie KADET a JUNIOR uzavřeny
19
20 21
Školní mléko: aktuality a alternativní dotované výrobky
Ranní probuzení na Šobrovce
Bobřík informatiky: I kategorie SENIOR je definitivně uzavřena
22 23
Vyhlášení voleb do školské rady
24 25 26
27
XaXaXaXa potřetí v krajském kole pIšQworek
28
Výsledky EXCELENCE ZŠ 2017
Romance pro křídlovku
Internetová matematická olympiáda
29 30
Best In English
1
Přihlašování k maturitě JARO 2018
Měsíční plán akcí: prosinec 2017
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Důchody > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_11

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 13.12.2013


DŮCHODY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: důchod, anuita, zásobitel

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmemy důchod, anuita a zásobitel. Tento DUM je součástí sady a navazuje na další materiály.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí v testu, který může libovolně opakovat (obnovení stránky v prohlížeči F5). Výpočet počáteční hodnoty důchodu si může ověřit na interaktivní kalkulačce. Součástí DUM je jeden řešený a jeden neřešený příklad. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen vhodnost konkrétní formy důchodu vzhledem k inflaci. Žak je důsledně veden k rozpoznání, kdy zadávat úrokou míru v procentech a kdy jako desetinné číslo.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.