fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Prázdninový provoz ve škole od 16.7. do 27.8.2018
28 29 30 31 1
Organizace školního roku 2018/19
Měsíční plán akcí: září 2018
Rozvrhy pro školní rok 2018/19
2
3 4 5
Republikové finále OVOV
6
Republikové finále OVOV
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
Projektový den EVVO: Akce č. 2 - Praha 100 let novodobé české státnosti
Fotogalerie: EVVO - akce Milevsko
19
Projektový den EVVO: Akce č. 1- Lány a Praha
Projektový den EVVO - Lány a letiště (fotogalerie)
20 21 22 23
24
Školní seznam literárních děl pro rok 2019
25 26
Naše škola obdržela bronzový certifikát Finančně gramotná škola
Krajské kolo Středoškolského atletického poháru
27
Webový přístup do Bakalářů - důležité sdělení
28 29 30
Logická olympiáda - aktuální informace
Přihlášky do Logické olympiády uzavřeny
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristika variability > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_04

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 23.9.2013


CHARAKTERISTIKY VARIABILITY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - rozptyl, směrodatná odchylka, variační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami variability. Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodné charakteristiky polohy, na příkladech vysvětluje žákům význam charakteristiky varibility jakožto reprezentanta vypovidací hodnoty charakteristik polohy pro konkrétní znak. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.