fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30
Vyhlášeno 2. kolo přijímacího řízení do 4G a 6G
Slavnostní předávání maturitních vysvědčení třídě 4.A (2015 - 2019)
31
Výsledky 2. kola přijímacího řízení do 4G a 6G
1
Měsíční plán akcí: červen
2
3 4
Jihočeská robotika 2. ročník
5
Napsali (i) o nás: StreTech 2019
StreTech 2019
Závěrečná exkurze třídy sekunda
6
Závěrečná exkurze třídy sekunda
7 8 9
10 11
Fotogalerie: Nejlepší JA Titan tým 2019
Napsali (nejen) o nás: Soutěž Nejlepší JA Titan tým zná svého vítěze
12
Připravujeme: Exkurze třídy prima
13 14 15 16
17 18 19
Olympijský běh na školách
20 21 22 23
24 25 26
Vyhlášení 3. kola přijímacího řízení do 6G
VÍDEŇSKÝ MORD ANEB NAŠE ŠKOLNÍ DIVADLO
Vrátili se do (i naší) historie ...
27
OPEN AIR MUSICFEST PŘEŠTĚNICE
28
OPEN AIR MUSICFEST PŘEŠTĚNICE
29
OPEN AIR MUSICFEST PŘEŠTĚNICE
30
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Základní pojmy statistiky > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_01

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 9.9.2013


ZÁKLADNÍ POJMY STATISTIKY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, znak

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky se základním pojmy statistiky. Tento DUM je úvodním materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí v testu, který může libovolně opakovat (obnovení stránky v prohlížeči F5. Součástí DUMU je i úkol pro žáky. Vytvořený statistický soubor je určen pro další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen zejména na pravidla tvorby a užití kvalitativních znaků. Žak je důsledně veden k rozpoznání, zda číslo je pojmenované či nikoli.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.