fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 1. ÚNORA 2021 DO 14. ÚNORA 2021
Měsíční plán akcí: únor 2021
2 3
Napsali o nás: Online příprava na přijímačky na gymnáziu zlákala i přespolní
4
Ředitel školy stanoví: Změny v konání maturitních zkoušek JARO 2021
5 6 7
8 9 10 11
Den otevřených dveří online 11. února 2021
Tiskopis přihlášky
12 13 14
15
Režim školy od 15.2.2021 (aktualizováno 15.2.2021)
16 17
Okresní kolo Zeměpisné olympiády
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
Režim školy od 27.2 do 21.3.2021
28
Aktualizace školních webových stránek v únoru 2021
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_16

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 11.2.2014


INFLACE

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: deflace, magický čtyřúhelník, cíle hospodářské politiky

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem, podstatou, projevy a důsledky inflac. Žák popisuje cíle hospodářské politiky a vysvětluje vazby mezi nimi.

DUM obsahuje celkem dvě aktivity. První navazuje na téma Inflace ze sady Statistika a finační matematika. Žák popisuje vývoj inflace v ČR za posledních 15 let. Aktivitu lze provést v diskusi s učitelem, popř. samostatnou prací žáků. Druhou aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami, u nichž je správná právě jedna odpověď. Žák získává okamžité vyhodnocení testu. Opětovné spuštění testu je možno stiskem klávesy F5

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.