fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30
Logická olympiáda 2022 - přihlašování
Otevírané obory pro školní rok 2023/24
MATURITA V ROCE 2023: Ředitel školy stanovil skutečnosti podle § 19 odst. 1 vyhlášky
1
Měsíční plán akcí: říjen 2022
2
3 4 5 6 7 8 9
10
CESTA PO EVROPĚ ZA 30 DNÍ
11 12
Soutěž Přírodovědný klokan
Fotogalerie: Pasování prváků
13 14 15 16
17 18
DDM Písek zveřejnil harmonogram soutěží, které pořádá
19 20 21
Kraluj křížkům, ovládej kolečka... Přihlašování na pIšQworky 2022 spuštěno!
22 23
24 25
Aktualizováno: Ustavující schůze studentského parlamentu
Logická olympiáda se nám letos vydařila
26 27 28 29 30
31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2022
2 3 4
Halloween 2022 - "Lets celebrate Halloween"
5 6
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Cenné papíry > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF1

DUM: VY_32_INOVACE_EKF1_11

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 24.1.2014


CENNÉ PAPÍRY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: cenné papíry: zbožové, peněžního trhu, kapitálového trhu, majetkové, úvěrové

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou základních druhů cenných papírů. Žák se seznámí cennými papíry a získá schopnost posuzovat investice do různých cenných papírů z hlediska výnosnosti, rizika a likvity. Hlavním cílem je přesvědčit žáka o vhodném investování disponibilních prostředků pomocí portfolia různých produktů, tak aby dosáhl přiměřené výnosnosti, minimalizoval riziko a zajistil potřebnou likviditu svých investovaných prostředků.

Součástí digitálního učebního materiálu jsou dvě přiřazovací aktivity, v nich si žák procviči pochopení rozdělení cenných papírů podle druhů.

Další aktivitou je opakovací test s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.