fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27
Výsledky soutěže o nejlepší báseň
28 29 30 1
Měsíční přehled akcí: prosinec 2024
2
Přihlášení k maturitě JARO 2025 ve třídě 4.A
3 4 5
Školní kolo ekonomické olympiády SŠ bylo úspěšné
6 7 8
9 10 11 12
Ředitelské volno 12.-13. 12. 2024
13
Ředitelské volno 12.-13. 12. 2024
14 15
16
Adventní Praha
17 18 19
Vánoční besídka 2024
20
Vánoční turnaj 2024
21 22
23 24
pf 2025
25
pf 2025
26
pf 2025
27
pf 2025
28
pf 2025
29
pf 2025
30
pf 2025
31
pf 2025
1
pf 2025
Měsíční plán akcí: leden 2025
2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_16

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 11.2.2014


INFLACE

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: deflace, magický čtyřúhelník, cíle hospodářské politiky

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem, podstatou, projevy a důsledky inflac. Žák popisuje cíle hospodářské politiky a vysvětluje vazby mezi nimi.

DUM obsahuje celkem dvě aktivity. První navazuje na téma Inflace ze sady Statistika a finační matematika. Žák popisuje vývoj inflace v ČR za posledních 15 let. Aktivitu lze provést v diskusi s učitelem, popř. samostatnou prací žáků. Druhou aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami, u nichž je správná právě jedna odpověď. Žák získává okamžité vyhodnocení testu. Opětovné spuštění testu je možno stiskem klávesy F5

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.