fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Jihočeský kraj ocenil vítěze krajského kola soutěže SKIRMISH
27
Napsali (nejen) o nás
Mapový kvíz o znalosti zeměpisných znalostí USA a Kanady
28 29
Napsali o nás: Studenti se loučili s milevským gymnáziem v Latinské škole kláštera
30 31 1
Měsíční plán akcí: červen 25
Soutěž Battlefield - stav k 31. květnu 2025
2
Peace Run
3
Nabídka zaměstnání - učitel/učitelka AJ
4 5 6 7 8
9 10 11
Napsali (nejen) o nás: Kolik bylo přijato žáků do milevských středních škol?
Exkurze do zahradnictví
12
Ekologická vycházka
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
Summer Sports Day 2025
25
Vaflový den
26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_16

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 11.2.2014


INFLACE

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: deflace, magický čtyřúhelník, cíle hospodářské politiky

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem, podstatou, projevy a důsledky inflac. Žák popisuje cíle hospodářské politiky a vysvětluje vazby mezi nimi.

DUM obsahuje celkem dvě aktivity. První navazuje na téma Inflace ze sady Statistika a finační matematika. Žák popisuje vývoj inflace v ČR za posledních 15 let. Aktivitu lze provést v diskusi s učitelem, popř. samostatnou prací žáků. Druhou aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami, u nichž je správná právě jedna odpověď. Žák získává okamžité vyhodnocení testu. Opětovné spuštění testu je možno stiskem klávesy F5

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.