Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1
Informace k provozu školy od 1. záři 2021 a k testování žáků Covid
Měsíční plán akcí: září 2021
2 3
První zasedání školské rady v nově zvoleném složení
4
(Po)maturitní ples 4.A (2017-2021)
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
Logická olympiáda 2021 - přihlašování
1 2 3
Drobečková navigace

Hlavní strana > Ekonomika a finance II > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_16

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 11.2.2014


INFLACE

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: deflace, magický čtyřúhelník, cíle hospodářské politiky

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem, podstatou, projevy a důsledky inflac. Žák popisuje cíle hospodářské politiky a vysvětluje vazby mezi nimi.

DUM obsahuje celkem dvě aktivity. První navazuje na téma Inflace ze sady Statistika a finační matematika. Žák popisuje vývoj inflace v ČR za posledních 15 let. Aktivitu lze provést v diskusi s učitelem, popř. samostatnou prací žáků. Druhou aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami, u nichž je správná právě jedna odpověď. Žák získává okamžité vyhodnocení testu. Opětovné spuštění testu je možno stiskem klávesy F5

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.