Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Výuka na škole od 14.10. probíhá pro všechny třídy pouze distančně
Volné dny 26. a 27. října 2020
27
Výuka na škole od 14.10. probíhá pro všechny třídy pouze distančně
Volné dny 26. a 27. října 2020
28
Výuka na škole od 14.10. probíhá pro všechny třídy pouze distančně
29
Výuka na škole od 14.10. probíhá pro všechny třídy pouze distančně
Maturita v roce 2021: Ředitel školy stanovil skutečnosti podle § 19 odst. 1 vyhlášky
30
Výuka na škole od 14.10. probíhá pro všechny třídy pouze distančně
31
Aktualizace školních stránek v říjnu 2020
Výuka na škole od 14.10. probíhá pro všechny třídy pouze distančně
Podzimní soutěž v psaní na PC
1
Výuka na škole od 14.10. probíhá pro všechny třídy pouze distančně
Měsíční plán akcí: listopad 2020
2
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
3
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
4
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
Oplatkův konec aneb pokus o distanční výuku literatury ...
5
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
6
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
Energetická olympiáda
Pozdrav z Manchesteru
Výsledky Energetické olympiády
7
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
8
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
9
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
10
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
Co je nového u EFK?
Cermat aktualizoval Seznam vysokých škol akceptujících nepovinnou ...
11
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
V. ročník Ekonomické olympiády
Tisková zpráva: Gymnazisté volili a také se účastní studentského summitu
12
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
13
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
14
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
15
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
Hrajte na ukulele, budete úspěšní v psaní na PC ...
16
Bobřík informatiky letos potřinácté (tentokrát trochu jinak)
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
Z webu MŠMT: Ministr školství představil školskou část PES
17
Bobřík informatiky letos potřinácté (tentokrát trochu jinak)
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
18
Bobřík informatiky letos potřinácté (tentokrát trochu jinak)
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
Po roce je tu zase GISday, tentokrát online
19
Bobřík informatiky letos potřinácté (tentokrát trochu jinak)
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
20
Bobřík informatiky letos potřinácté (tentokrát trochu jinak)
Prodloužení nouzového stavu a uzavření škol i po 2. listopadu 2020
21 22
23 24 25
Výuka v maturitním ročníku od 25. listopadu 2020
26
Prezentační video ke Dni otevřených dveří
27 28 29
30
Aktualizace školních stránek v listopadu 2020
Bobřík informatiky: Výsledky kategorie SENIOR
Výuka v nižším stupni víceletého gymnázia od 30. listopadu 2020
1 2 3 4
Školní kolo Ekonomické olympiády
5 6
Drobečková navigace

Hlavní strana > Statistika a finance > Charakteristika variability > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_04

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 23.9.2013


CHARAKTERISTIKY VARIABILITY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - rozptyl, směrodatná odchylka, variační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami variability. Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodné charakteristiky polohy, na příkladech vysvětluje žákům význam charakteristiky varibility jakožto reprezentanta vypovidací hodnoty charakteristik polohy pro konkrétní znak. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.