fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
2
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
3
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
4
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
5
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
6
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
7
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
8
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
9
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
10
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
11
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
12
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
13
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
14
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
15
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
16
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
17
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
18
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
19
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
20
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
21
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
22
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
23
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
24
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
25
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
26
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
27
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
28
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
29
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
30
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
31
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
1
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
2
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
3
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
4
Provoz školy v červenci a srpnu 2024
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristika variability > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_04

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 23.9.2013


CHARAKTERISTIKY VARIABILITY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - rozptyl, směrodatná odchylka, variační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami variability. Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodné charakteristiky polohy, na příkladech vysvětluje žákům význam charakteristiky varibility jakožto reprezentanta vypovidací hodnoty charakteristik polohy pro konkrétní znak. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.