fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: prosinec 2025
2 3 4
Exkurze Praha
5
V soutěži CyberGame jdeme do finále!
Finále soutěže CyberGame
6 7
8
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
9
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
10
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
11
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
12
Maturitní ples 4.A
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
E-shop školní kolekce
13
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
14
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
15
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
16
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
Perníčkový den
17
Soutěž Finanční gramotnost
Vánoční soutěž v Psaní hravě na přesnost
18 19
Vánoční den — Besídka
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristika variability > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_04

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 23.9.2013


CHARAKTERISTIKY VARIABILITY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - rozptyl, směrodatná odchylka, variační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami variability. Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodné charakteristiky polohy, na příkladech vysvětluje žákům význam charakteristiky varibility jakožto reprezentanta vypovidací hodnoty charakteristik polohy pro konkrétní znak. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.