fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Aneta opět nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
29
Krajské kolo Ekonomické olympiády
30
Máme sedm skvělých "seniorů"!
Velký úspěch v národním kole Bobříka informatiky
31
Vyhlášení kritérií přijímacího řízení
1
Měsíční plán akcí: únor 2019
2 3
4 5
Úspěšný florbalový turnaj chlapců v Písku
6 7 8 9 10
11
Maturitní trénink
OK Olympiády v německém jazyce
500. článek: Konverzovaly jsme v němčině ...
12
Maturitní trénink
13
Maturitní trénink
14 15
Tisková zpráva: Přijďte si vyzkoušet přijímačky nanečisto!
Den otevřených dveří 15. února 2019
Den otevřených dveří v obrazech
16 17
18 19
OK Konverzační soutěže v anglickém jazyce kat. II.B
20 21 22 23 24
25 26 27 28
Tomáš je nejlepší "ekonom" v kraji!
1
Měsíční plán akcí: březen 2019
Velký úspěch našich dívek v konverzační soutěži v ruském jazyce
2 3

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_17

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 6.1.2014


STATISTICKÉ PŘÍKLADY Z GEOINFORMATIKY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Četnost absolutní, četnost relativní, histogram, polygon, kruhový diagram, kvartiyly, intervaly

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Tento materiál navazuje na základy statistiky. Jeho jádrem je příklad na rozdělení četnosti s výstupem do mapy. Pro podobné operace se užívá programů GIS, zde bude užito běžných nástrojů: tabulkový procesor a grafický program pro vybarvování mapy. Hlavním cílem je procvičení základních pojmů v oblasti četností a kvantilů (zde kvartilů) v oblasti geografických dat

Žák se seznámí se vzorovými příklady a poté vyhledává dle zadání statistická data na internetu, zapisuje je do tabulky. Určí základní stastické charakteristiy, rozděluje prvky souboru dle hodnoty statistického znaku do tříd a výsledky zakresluje do mapy. Žák má k dispozici soubor ve formátu xls a mapu okresů ČR (formát png)

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.