fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: leden 2018
2 3
Poděkování za sbírku pro Fond Sidus
4 5 6 7
8 9 10 11
První zasedání nově zvolené školské rady
12 13
Jednotné zkušební schéma JARO 2018
14
15 16
47. ročník Dějepisné olympiády
Pavla v Dějepisné olympiádě navázala na svůj loňský úspěch
17
Výsledky Excelence SŠ 2017
18 19 20
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
21
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
22
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
23
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
24
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
25
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
26
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
27
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
28
29
Aneta se Štěpánem nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
30 31
Maturita: registrace na výsledkový portál a přihlašování ke zkoušce MATEMATIKA+
1
Měsíční plán akcí: únor 2018
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.