fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2022
2 3 4
Halloween 2022 - "Lets celebrate Halloween"
5 6
7 8
Naši furianti maturanti byli v Divadle Oskara Nedbala v Táboře
9
Primáti hráli pIšQworky v Českých Budějovicích
10
Vědecký čtyřboj
11 12 13
14
Bobřík informatiky již popatnácté
Bobřík informatiky: kat. SENIOR
15
Divadelní exkurze Praha
16
Den otevřených dveří 16. listopadu 2022 od 8 do 16 hodin
17 18 19 20
21 22 23 24
Třídní schůzky 24.11.2022
Omlouvání absence žáka
25 26 27
Druhé přípravné setkání Pražského studentského summitu
28
Adventní čas
29 30
Aktualizace školního webu v listopadu 2022
Testování ČŠI
1
Měsíční plán akci: prosinec 2022
Maturitní zpravodaj č. 61: Přihlašování k maturitě JARO 2023
Maraton psaní dopisů
2
Ekonomická olympiáda - aktuality
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.