fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: květen 2023
2
Ministerstvo stanovilo časový rozvrh didaktických testů společné části maturitní zkoušky
Informace k přijímacímu řízení
NOVÝ MATURITNÍ ZPRAVODAJ - NEJDŮLEŽITĚJŠÍ INFORMACE K MATURITĚ JARO 2023
Maturita JARO 2023 - přihlášení k předmětům
Vyhlášení výsledků 1. kola přijímacího řízení pro školní rok 2023/2024
3 4 5 6 7
8 9 10
Maturity - 2. část (2. - 10.5.2023)
11 12 13 14
15
Michal uspěl ve finále Ekonomické olympiády ZŠ
16
Smokemanova edukativní show
Ústní část maturitních zkoušek
Zahájení maturitních zkoušek JARO 2023 ve třídách 2023
Fotogalerie: Ohlédnutí za maturitami JARO '23 (1. den) - 16. května 2023
17
Ústní část maturitních zkoušek
Fotogalerie: Ohlédnutí za maturitami JARO '23 (2. den) - 17. května 2023
18
Ústní část maturitních zkoušek
Fotogalerie: Ohlédnutí za maturitami JARO '23 (3. den) - 18. května 2023
19
Ústní část maturitních zkoušek
Fotogalerie: Ohlédnutí za maturitami JARO '23 (4. den) - 19. května 2023
20
Kdy maturant přestává být nezaopatřeným dítěm?
21
22 23
Testování ČŠI v sekundě
24
Testování ČŠI v sekundě
25
GLOBAL FAN TOUR
Fotogalerie: Předávání maturitních vysvědčení 2023 ve třídě 4.A
Fotogalerie: Předávání maturitních vysvědčení 2023 ve třídě sexta
26 27 28
29 30 31 1
Měsíční plán akcí: červen 2023
Minisimulace jednání OSN
2
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení
Minisimulace jednání OSN
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.