fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26
Napsali (i) o nás: Úspěšní na zeměpisné olympiádě
27
Okresní finále SŠ ve florbalu
28 29 1
Měsíční přehled akcí: březen
2 3
Pohodáři: Kanada
4 5
Výběrový lyžařský kurz v Rakousku - akce zrušena
6
Petrohradská univerzitní olympiáda
Města, obce a osady žáků naší školy
Krajské kolo Konverzační soutěže v RUJ nám i letos přineslo úspěch
Fotogalerie: Den ochrany klimatu - voda (projektový den BEACON)
Krajské kolo Finanční gramotnosti nám přineslo dvě třetí místa
7 8
9 10 11
Uzavření školy
12
Zrušení zájezdu do Anglie
13 14 15
16
Informace ředitele školy k uzavření školy pro žáky
17 18 19 20 21 22
23
Potvrzení pro žáky a rodiče
Tisková zpráva MŠMT z 23.3.2020
24 25 26 27
MATURITY, ZÁVĚREČNÉ A PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY: JAK TO LETOS BUDE?
28 29
30
Jak ušetřit žákům půlhodinu denně? S programem Psaní hravě
31 1
100. hodina matematiky
Milevský zpravodaj: Rozhovor s Mgr. Petrem Bardou
2
První certifikát Psaní hravě
3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_20

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 10.2.2014.


KORELACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Korelační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití korelačního koeficientu. DUM částečně navazuje na DUM Inflace sady SFM. Hlavním cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a jiných hromadných jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání. Žák získá kompetenci vypočítat hodnotu korelačního koeficientu a správně tuto získanou hodnotu interpretovat.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.