fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1
Měsíční plán akcí: březen 2025
2
3 4 5 6 7 8 9
10
Soutěže žáků
Nové šatní skříňky
11 12 13
Literatura 19. století nálepek zbavená
14 15 16
17
Den svatého Patrika
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Sv. Patrik, shamrock a zelený Erin
18
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Cesta do Indie
19
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
20
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Za divadlem do Prahy
21
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Po roce k nám znovu přiskákal Matematický klokan
22
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
23
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
24
Postup na krajské kolo Prezentiády
Spelling Bee
25 26 27 28 29 30
31 1
Měsíční plán akcí: duben 2025
Klokan už do nás odskákal s výsledky
Historické události skutečné i domnělé očima AI aneb "čistá holá pravda" (1)
2
V dějepisných soutěžích se nám tradičně daří
3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Platební karty > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF1

DUM: VY_32_INOVACE_EKF1_03

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 20.9.2013


PLATEBNÍ KARTA

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Platební karta, bankomat, placení na internetu, elektronická peněženka

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmy platební karta a elektronická peněžen ka. Žák se seznámí s formami placení na internetu, porovná výhoda a nevýhody jednotlivých formem. Pochopí funkci bankomatu a seznámí se s bezpečnostními zásadami jeho užití.

K DUMU jsou připojeny dvě aktivity, jednak je to opakovací test a jednak aktivita bankomat z webu Peníze.cz formě interaktivní grafiky. Opakovací test s pěti uzavřenými otázkami. Žák okamžitě získává vyhodnoceníl testu. Opětovné sputštění testu je možné stiskem tlačítka F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.