fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31
Halloween Day 2025
Bobřík informatiky 18. ročník
Vyhodnocení soutěže Battlefield za měsíc říjen 2025
1
Měsíční plán akcí: listopad 2025
2
3 4
Jediný křížek mi nebude rušit moje kruhy
5 6 7
Úspěch v Logické olympiádě kat. C (aktualizováno)
8 9
10
Lingvistická olympiáda 2025
11 12 13
Bobřík informatiky kat. SENIOR
Exkurze do Hornického muzea Příbram
14
ŘEDITELSKÉ VOLNO 14. LISTOPADU 2025
15 16
17 18
Ekonomická olympiáda
19
Soutěž CyberGame
Ekonomická olympiáda: letos u nás tak trochu jinak, avšak úspěšně!
20
Den otevřených dveří 20. listopadu 2025
Soutěž CyberGame
Fotogalerie: Den otevřených dveří
Ekonomická olympiáda: letos u nás tak trochu jinak, avšak úspěšně!
21
Soutěž CyberGame
Střet spolužáků v Písku!
TalentAkademie 2025
22
TalentAkademie 2025
23
TalentAkademie 2025
24 25 26 27 28 29 30
Průběžné hodnocení soutěže Battlefield za měsíc listopad 2025
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Platební karty > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF1

DUM: VY_32_INOVACE_EKF1_03

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 20.9.2013


PLATEBNÍ KARTA

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Platební karta, bankomat, placení na internetu, elektronická peněženka

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmy platební karta a elektronická peněžen ka. Žák se seznámí s formami placení na internetu, porovná výhoda a nevýhody jednotlivých formem. Pochopí funkci bankomatu a seznámí se s bezpečnostními zásadami jeho užití.

K DUMU jsou připojeny dvě aktivity, jednak je to opakovací test a jednak aktivita bankomat z webu Peníze.cz formě interaktivní grafiky. Opakovací test s pěti uzavřenými otázkami. Žák okamžitě získává vyhodnoceníl testu. Opětovné sputštění testu je možné stiskem tlačítka F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.