fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1
Měsíční plán akcí: březen 2025
2
3 4 5 6 7 8 9
10
Soutěže žáků
Nové šatní skříňky
11 12 13
Literatura 19. století nálepek zbavená
14 15 16
17
Den svatého Patrika
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Sv. Patrik, shamrock a zelený Erin
18
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Cesta do Indie
19
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
20
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Za divadlem do Prahy
21
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
Po roce k nám znovu přiskákal Matematický klokan
22
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
23
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
24
Postup na krajské kolo Prezentiády
Spelling Bee
25 26 27 28 29 30
31 1
Měsíční plán akcí: duben 2025
Klokan už do nás odskákal s výsledky
Historické události skutečné i domnělé očima AI aneb "čistá holá pravda" (1)
2
V dějepisných soutěžích se nám tradičně daří
3 4 5 6

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_16

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 17.2.2014


BURZOVNÍ GRAFY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: graf, burzovnígraf, tabulkový procesor

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s tvorbou burzovních grafů.

Žák se seznámí se podstatou burzovních grafů na základě příkladů. Seznaámí se nejen s jejich primárním určením pro grafické vyjádření burzovních dat, ale i s využitím netradičním. Na konci výkladu je úkol na procvičení grafů. Žák může vytvářet další příklady s obodobnými daty, popř. jiné analogické příklady dle požadavků učitele. V diskusi se žáky je množno nalézat další možnosti využití burzovních grafů (např. při vyhodnocování soutěží, ve kterých lze v jednotlivých kolech body získávat, ale i ztrácet).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.