fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Prázdninový provoz ve škole od 16.7. do 27.8.2018
28 29 30 31 1
Organizace školního roku 2018/19
Měsíční plán akcí: září 2018
Rozvrhy pro školní rok 2018/19
2
3 4 5
Republikové finále OVOV
6
Republikové finále OVOV
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
Projektový den EVVO: Akce č. 2 - Praha 100 let novodobé české státnosti
Fotogalerie: EVVO - akce Milevsko
19
Projektový den EVVO: Akce č. 1- Lány a Praha
Projektový den EVVO - Lány a letiště (fotogalerie)
20 21 22 23
24
Školní seznam literárních děl pro rok 2019
25 26
Naše škola obdržela bronzový certifikát Finančně gramotná škola
Krajské kolo Středoškolského atletického poháru
27
Webový přístup do Bakalářů - důležité sdělení
28 29 30
Logická olympiáda - aktuální informace
Přihlášky do Logické olympiády uzavřeny
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Procvičování

Procvičování

Příklad 1:

Zadání: Pomocí koeficientu korelace se pokuste rozhodnout, zda růst mezd v ČR v letech 2001 až 2011 souvisí s vývojem inflace v těchto letech.

Zde máte veškerá potřebná data:

Tabulka porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

 

Graf porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

(zdroj: Český statistický úrad).

Úkol: Interpretujte získaný výsledek korelačního koeficient 0,99 a vysvětlete jej.


Příklad 1:

Zadání: V tabulce tabulkového procesoru máte známky z matematiky a fyziky 89 vybraných studentů čtyřletého gymnázia. Vypočtěte korelační koeficint známek a vytvořte ze vstupních dat vhodný graf. Interpretujte a vysvětlete výsledek.