fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30
Předávání vysvědčení
Závěr školního roku 2019/2020
1
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Měsíční plán akcí: červenec 2020
Pořadí přijatých uchazečů do 4G - 2. kolo
2
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Slavnostní předávání maturitních vysvědčení třídě 4.A
3
Úřední dny o prázdninách (červenec)
4
Úřední dny o prázdninách (červenec)
5
Úřední dny o prázdninách (červenec)
6
Úřední dny o prázdninách (červenec)
7
Úřední dny o prázdninách (červenec)
8
Úřední dny o prázdninách (červenec)
9
Úřední dny o prázdninách (červenec)
10
Úřední dny o prázdninách (červenec)
11
Úřední dny o prázdninách (červenec)
12
Úřední dny o prázdninách (červenec)
13
Úřední dny o prázdninách (červenec)
14
Úřední dny o prázdninách (červenec)
15
Úřední dny o prázdninách (červenec)
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Procvičování

Procvičování

Příklad 1:

Zadání: Pomocí koeficientu korelace se pokuste rozhodnout, zda růst mezd v ČR v letech 2001 až 2011 souvisí s vývojem inflace v těchto letech.

Zde máte veškerá potřebná data:

Tabulka porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

 

Graf porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

(zdroj: Český statistický úrad).

Úkol: Interpretujte získaný výsledek korelačního koeficient 0,99 a vysvětlete jej.


Příklad 1:

Zadání: V tabulce tabulkového procesoru máte známky z matematiky a fyziky 89 vybraných studentů čtyřletého gymnázia. Vypočtěte korelační koeficint známek a vytvořte ze vstupních dat vhodný graf. Interpretujte a vysvětlete výsledek.