fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 1. ÚNORA 2021 DO 14. ÚNORA 2021
Měsíční plán akcí: únor 2021
2 3
Napsali o nás: Online příprava na přijímačky na gymnáziu zlákala i přespolní
4
Ředitel školy stanoví: Změny v konání maturitních zkoušek JARO 2021
5 6 7
8 9 10 11
Den otevřených dveří online 11. února 2021
Tiskopis přihlášky
12 13 14
15
Režim školy od 15.2.2021 (aktualizováno 15.2.2021)
16 17
Okresní kolo Zeměpisné olympiády
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
Režim školy od 27.2 do 21.3.2021
28
Aktualizace školních webových stránek v únoru 2021
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Procvičování

Procvičování

Příklad 1:

Zadání: Pomocí koeficientu korelace se pokuste rozhodnout, zda růst mezd v ČR v letech 2001 až 2011 souvisí s vývojem inflace v těchto letech.

Zde máte veškerá potřebná data:

Tabulka porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

 

Graf porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

(zdroj: Český statistický úrad).

Úkol: Interpretujte získaný výsledek korelačního koeficient 0,99 a vysvětlete jej.


Příklad 1:

Zadání: V tabulce tabulkového procesoru máte známky z matematiky a fyziky 89 vybraných studentů čtyřletého gymnázia. Vypočtěte korelační koeficint známek a vytvořte ze vstupních dat vhodný graf. Interpretujte a vysvětlete výsledek.