fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29
V dobrošovském jezdeckém klubu zachraňovali malou Cherry
30
Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou
1
Měsíční plán akcí: květen 2020
2 3
4
Pokyn ředitele školy: Klasifikace za 2. pololetí šk.r. 2019/2020
5 6
Testování čtenářské a matematické gramotnosti
7 8 9 10
11
OCHRANA ZDRAVÍ A PROVOZ ŠKOLY PRO OBDOBÍ PŘÍPRAVY NA MATURITU JARO 2020
Zpátky ve škole
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
ŽIVOT ZA DOBY KORONAVIROVÉ ANEB CO NÁS KORONAVIRUS (NE)NAUČIL
23 24
25
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
26
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
27
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
Ochrana zdraví - aktualizovaný materiál MŠMT ze dne 27.5.2020
28
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
29
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
30 31
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > 45. Celostátní přehlídka dětských recitátorů

45. Celostátní přehlídka dětských recitátorů



Datum konání:
3.3.2016

Naši reciátořiNaši žáci Kateřina Škochová a Jan Hátle (oba sekunda) se zúčastní ve čtvrtek 3. března 2016 oblastní přehlídky dětských recitátorů ve 4. kategorii určené žákům 8. a 9. tříd i odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.

Pořadatel o této soutěží na svých stránkách uvádí:

artama_logo.pngCelostátní přehlídka dětských recitátorů je přehlídka a dílna nejzajímavějších a nejinspirativnějších vystoupení dětských sólových recitátorů z celé ČR. Recitátoři jsou vybíráni z krajských postupových přehlídek, jimž předcházejí oblastní (okresní), popř. obvodní a školní kola.
Přehlídka má přímou vazbu na výuku českého jazyka a literatury na základních školách a víceletých gymnáziích. Prostřednictvím tvořivé práce na interpretaci básní či prózy a přípravy veřejného vystoupení rozvíjí v dětech schopnost hlubšího porozumění textu a vyspělého ovládání mateřského jazyka, přispívá ke kultivaci mluveného slova a rozvoji mluvních a komunikačních dovedností. Zároveň děti motivuje k aktivnímu poznávání české i světové literatury a získávání vztahu k ní.
Učitelům nabízí přehlídka možnost pracovního setkávání, vzájemné inspirace a dalšího vzdělávání v oboru.
Všechna kola přehlídky by měla probíhat v atmosféře přátelského pracovního setkání a podle možností mohou být doplněna podnětným programem pro účastníky (hlasové rozcvičky, dílny, diskuse, hry apod.) a vzdělávacími akcemi pro dospělé účastníky. Pořadatel přehlídky by měl vytvořit pro vystoupení recitátorů co nejpříznivější podmínky, tedy i potlačit nezdravou soutěžní atmosféru a rivalitu mezi recitátory.

Soutěž z pohledu našich účastníků:

Po týdnech trénování jsme ve čtvrtek 3.3. konečně vyrazili na recitační soutěž do Písku. Po našem příjezdu jsme se vydali do Domu dětí a mládeže, kde se soutěž konala. I přes nevlídné pohledy přísných porotců jsme zvládli odrecitovat naše pečlivě připravené básně. Následně jsme čekali na verdikt poroty, která si celou dobu zachovávala naprosto kamenný výraz. Když konečně přišla porota i s výsledky, v sále nastalo hrobové ticho, protože každý chtěl slyšet co nám sdělí. Bohužel jsme domů jeli bez výhry, ale i tak to byla zkušenost na kterou budeme ještě dlouho vzpomínat.

Na závěr chceme poděkovat paní učitelce Trnkové, že se nezalekla tohoto nelehkého úkolu a připravila nás na tuto soutěž.

Kateřina Škochová a Jan Hátle