fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: listopad 2021
MŠMT: aktuální informace pro školy a školská zařízení s účinností od 25. 10. a 1.11. 11
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
Leták: Kdo o čem rozhoduje ve školách v době COVID-19
13 14
15
Bobřík informatiky: výsledky kategorie SENIOR
16
Bobřík informatiky: výsledky kategorie JUNIOR
17 18
Den otevřených dveří 18. listopadu 2021
Bobřík informatiky: Výsledky kategorie KADET
19 20
Studentský summit (3): Druhé přípravné setkání
21
22
Testování na covid-19 ve dnech 22. a 29.11.2021
23
Třídní schůzky rodičů 23.11.2021
Užasňákovi hráli pIšQworky online
24 25 26
Vyhlášení MŠMT k nouzovému stavu
27 28
29 30 1
Základní informace o maturitě 2022 (z webu Cermatu v přizpůsobení pro naši školu)
Přihlašování k maturitě JARO 2021/22
Měsíční plán akcí: prosinec 2021
Přihlašování k maturitě jaro 2022 v sextě
Sextáni se ve Vědeckém čtyřboji neztratili
2
Sextáni se ve Vědeckém čtyřboji neztratili
3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Současná výuka pohledem maturantů

Současná výuka pohledem maturantů



Datum konání:
15.4.2020

Druhý studentský článek je od maturantů.

Před jarními prázdninami jsme se všichni těšili na poslední prázdninové volno před blížící se maturitou. To jsme ale netušili, že se “prázdniny” trochu prodlouží a tento pátek před prázdninami, kdy už se všichni těšíme až zazvoní na konec poslední hodiny, budeme ve škole na dlouhou dobu naposledy.

Ze dne na den jsme se dostali do situace, která byla nová jak pro nás studenty, tak i pro naše vyučující - uzavření škol a s tím spojená online výuka. Mnozí z nás si neuměli představit, jak bude výuka probíhat, a jak se sami dokážeme naučit novou látku bez výkladu učitelů.

Ilustrační obrázekPrvní týden byl pro nás studenty zvláštní. Někteří učitelé nám zasílali různé materiály, za jejichž pomoci jsme vypracovávali pracovní listy, které nám byly oznámkovány. Jiní pouze posílali osnovu učiva k samostudiu. Další zasílali různé online učebnice a videa, na základě kterých jsme vypracovávali další úkoly. Nejvíce nás asi překvapily úkoly z tělocviku, kdy jsme se podle videa učili jógu a za námi zpětně zaslané video, na kterém cvičíme, jsme byli oznámkováni. Zkoušeli jsme se s učiteli spojit i pomocí videohovorů a psát online testy. To všechno pro nás znamenalo denně plnou schránku emailů a museli jsme se rychle naučit dělat si v těchto věcech systém, abychom všechny úkoly stihli v určeném limitu a nic nevynechali. Hned po prvním týdnu jsme se ujistili, že výuka na dálku nebude snadná a přáli jsme si zase co nejdříve začít chodit do školy. Naštěstí někteří učitelé byli natolik ochotní, že nám poskytli i své telefonní číslo pro případ, že bychom si s čímkoliv nevěděli rady, abychom se na ně mohli obrátit. S přibývajícími týdny v karanténě jsme si postupně začali na tuto výuku zvykat a my i učitelé jsme našli způsob, kterým jsme schopni vzájemně fungovat.

I když jsme se s online výukou sžili, tak na pocit nejistoty, jak to bude s maturitní zkouškou a jestli vůbec nějaká bude, jsme si zvyknout nemohli. Počet nakažených koronavirem v České republice se stále rapidně zvyšoval. V tento moment se rozdělili studenti na dva tábory. Na ty co si chtějí životní zkoušku projít, jako předešlé ročníky a na ty, kteří se nechtějí odvážit vstoupit do školy, kvůli riziku nakažení a tím pádem dostat maturitu zprůměrováním známek z tří posledních vysvědčení. Začaly vznikat petice, názory a přesvědčení, jak by to mělo být. Každý student, rodič, obyvatel v ČR si na to udělal svůj pohled.

Aktuální informace jsou takové, že 11. května se do lavic vrací studenti posledních ročníků, za účelem přípravy na maturitní a přijímací zkoušky. Ostatním studentům a žákům začaly "letní prázdniny" a do škol se už nevrátí, aby se minimalizovalo riziko nákazy. Ovšem změnit se může ledacos. A jak to celé dopadne? Na tuto otázku asi ještě nikdo nedokáže odpovědět.

Ilustrační obrázek: 

Designed by yanalya / Freepik