fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 1
Měsíční plán akcí: květen 2018
2
Žákovský průvodce maturitní zkouškou JARO 2018
3
Seznam přijatých uchazečů v 1. kole přijímacích zkoušek
4
Napsali o nás: Jak dopadly písemné maturity do milevského gymnázia?
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
Fotogalerie: Okresní kolo Poháru rozhlasu
Napsali (nejen) o nás: Okresní kolo Poháru rozhlasu v Písku
17
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení
Biologická olympiáda kat. C nám přinesla úspěch
Fotogalerie: Krajské kolo OVOV v Táboře
Molíková opět postoupila do republikového finále
18 19 20
21
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
22
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
Kopírovací centrum pro žáky a učitele
Milevské gymnazistky přidaly do sbírky další pohár
23
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
24
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
25
Oběžná dráha za dveřmi
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
Zpracování osobních údajů
Záznam o činnosti zpracování osobních údajů
Slavnostní zakončení ústní části maturitní zkoušky JARO 2018
Maturity ve třídě 4.A byly úspěšné
26 27
28 29
Beseda o národních srovnávacích zkouškách
30 31 1
Měsíční plán akcí: červen 2018
Mezinárodní den dětí
Výsledky 2. kola přijímacího řízení
Poděkování za pomoc při dni dětí
2 3
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Mgr. Michaela Trnková: Na milevské gymnázium budu vzpomínat vždycky jen v dobrém

Mgr. Michaela Trnková: Na milevské gymnázium budu vzpomínat vždycky jen v dobrém



Datum konání:
25.10.2016

V úterý 25. října se rozloučila se svými kolegy i se svými žáky a studenty Mgr. Michaela Trnková. Na naší škole vyučovala český jazyk a dějepis od září 2014. Nyní po dvou letech na jejím prvním pedagogickém působišti se jí naskytla možnost pracovat v místě svého bydliště v Českých Budějovicích a vrací se domů.

Požádal jsem ji o malý rozhovor, pro který mi po jedné otázce poskytli své dotazy i dva studenti. Není to můj první článek, který jsem zde Michaele věnoval, před časem jsem psal o komiksu zachycujícím mládí Karla IV., který vydala společně s výtvarnicí paní Hanou Jinderlovou,  a i při té příležitosti jsem jí rovněž pár otázek položil. 

Mgr. Michaela Trnková se narodila v Českých Budějovicích. Po absolvování českobudějovického gymnázia v Jírovcově ulici studovala na Filozofické fakultě Jihočeské univerzity nejprve historii a bohemistiku. Na tyto dva obory navázala studiem učitelství českého jazyka a dějepisu pro střední školy. V současné době studuje na Filozofické fakultě Západočeské univerzity v Plzni obor Evropská kulturní studia. Kromě četby a dalšího vzdělávání ji baví jízda na kole, tenis, snowboard a orientální tanec.


Zdeněk Pešička: Jaká bude vaše nová nastávající práce?

Zůstanu stále u učitelské profese, akorát se konečně přemístím do města, kde bydlím, tj. do Českých Budějovic, a budu trápit studenty střední školy obchodní :-)

Dagmar Papežová: Jaké jste měla dětství? Na co nejraději vzpomínáte?

To je velice těžká otázka, už to přece jen nějaký ten rok zpátky je :-D Nicméně si myslím, že jsem měla pěkné dětství. Mám tři mladší sourozence, takže nás vždycky bylo všude plno a nikdy jsme se nenudili. Nejraději asi vzpomínám na Vánoce, když byl vždycky nějaký sourozenec mimino a poprvé viděl vánoční stromeček s kupou dárků - bylo super vidět ten úžas ve tváři a zářící očička plná radosti.

JŠ:  Naše gymnázium byla tvá první "štace". Jak budeš na naši "školičku" vzpomínat? Jak srovnáváš své někdejší představy o pedagogické práci s realitou a se svými zkušenostmi z pedagogických začátků u nás?

Na milevské gymnázium budu vzpomínat vždycky jen v dobrém. Jistěže nikde není nic ideální, ale tady jsem se cítila opravdu velice dobře. Kolegové mi vždy ochotně poradili, když jsem potřebovala, a celkově mi byli oporou, což je pro začínajícího učitele neocenitelná pomoc. A studenti jsou zde velice šikovní a je s nimi zábava - myslím, že jsme si společně strávené hodiny většinou užívali. Nevím, jak to vidí oni, ale já to takto cítím.

Co se týče pedagogické práce, musím konstatovat, že realita je opravdu někdy krutá a od mých představ se v určitých oblastech velice liší. Zřejmě si myslíte, že mám na mysli hlavně kázeň studentů a jejich nezájem o učení, ale mě vadí zejména jisté praktiky, které se dnes ve školství uplatňují. Každopádně jsem zjistila, že vysoká škola vás na povolání učitele vybaví možná po odborné stránce, ale po té praktické ani trochu a člověk pak kouká, že musí řešit takové situace, které vůbec nečekal. Nicméně i přes jistá negativa mého povolání jsem zatím rozhodnutá se jej držet, protože mě práce se studenty baví a jsem přesvědčená, že má smysl ;-)

Děkuji ti za rozhovor a přeji ti hodně úspěchů v nové práci. 

mich3.jpgmich4.jpg