fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Přehled KK i ostatních soutěží a olympiád vyhlášených MŠMT ČR
27 28 29
Týká se i nás: JčK přispěje 10 miliony žákům ....
30
Olympiáda v českém jazyce
1
Měsíční plán akcí: prosinec 2018
Jak jsme připravovali maturitní ples 4.A
2
3
Maturitní zpravodaj č. 47 - Přihlašování k maturitě
Ekonomická olympiáda
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
4
Ohlédnutí za Matematickým klokanem 2018
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
5
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
6
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
Výsledky programu Excelence ZŠ 2018
7
Maturitní ples sexty
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
Maturitní ples sexty (2013 - 2019)
8
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
9
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
10
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
11
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
Matematická olympiáda
12
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
Varáci
13
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
14
Rozpis testování v Ekonomické olympiádě
15 16
17 18 19 20
Předvánoční sportovní den 2018
21
Přihlášky třídy 4.A k maturitě JARO 2019
Projektový den finanční gramotnosti
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1
PF 2019 od Antee
Měsíční plán akcí: leden 2019
PF 2019
2 3 4 5
Seminární práce v maturitním ročníku
6
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristika variability > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_04

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 23.9.2013


CHARAKTERISTIKY VARIABILITY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - rozptyl, směrodatná odchylka, variační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami variability. Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodné charakteristiky polohy, na příkladech vysvětluje žákům význam charakteristiky varibility jakožto reprezentanta vypovidací hodnoty charakteristik polohy pro konkrétní znak. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.