fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Jak ušetřit žákům půlhodinu denně? S programem Psaní hravě
31 1
100. hodina matematiky
Milevský zpravodaj: Rozhovor s Mgr. Petrem Bardou
2
První certifikát Psaní hravě
3 4 5
6
21. ročník soutěže Nejepší JA Titan tým ČR
7
Učení z pohodlí domova
8
Maturitní kalendář JARO 2020
Jednotné zkušební schéma písemných zkoušek společné části maturitní zkoušky JARO 2020
9
Kateřina Kouklová: Miluju ten pocit...
10 11 12
Barbora Fořtová: Architektura mi přijde...
13
Kalo Pascha!
14 15
MŠMT: Návrh na uvolnění škol a školských zařízení
Do školy se letos nejspíš už nepodíváme
Současná výuka pohledem maturantů
16
Výsledky rozvojového programu Excelence SŠ 2019
17 18 19
20
Nejlepší JA Titan tým 2020 - základní část
21 22 23
Pohled studenta maturitního ročníku na mimořádnou situaci COVID-19
24 25 26
27 28 29
V dobrošovském jezdeckém klubu zachraňovali malou Cherry
30
Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou
1
Měsíční plán akcí: květen 2020
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_16

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 11.2.2014


INFLACE

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: deflace, magický čtyřúhelník, cíle hospodářské politiky

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem, podstatou, projevy a důsledky inflac. Žák popisuje cíle hospodářské politiky a vysvětluje vazby mezi nimi.

DUM obsahuje celkem dvě aktivity. První navazuje na téma Inflace ze sady Statistika a finační matematika. Žák popisuje vývoj inflace v ČR za posledních 15 let. Aktivitu lze provést v diskusi s učitelem, popř. samostatnou prací žáků. Druhou aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami, u nichž je správná právě jedna odpověď. Žák získává okamžité vyhodnocení testu. Opětovné spuštění testu je možno stiskem klávesy F5

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.