fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29
V dobrošovském jezdeckém klubu zachraňovali malou Cherry
30
Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou
1
Měsíční plán akcí: květen 2020
2 3
4
Pokyn ředitele školy: Klasifikace za 2. pololetí šk.r. 2019/2020
5 6
Testování čtenářské a matematické gramotnosti
7 8 9 10
11
OCHRANA ZDRAVÍ A PROVOZ ŠKOLY PRO OBDOBÍ PŘÍPRAVY NA MATURITU JARO 2020
Zpátky ve škole
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
ŽIVOT ZA DOBY KORONAVIROVÉ ANEB CO NÁS KORONAVIRUS (NE)NAUČIL
23 24
25
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
26
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
27
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
Ochrana zdraví - aktualizovaný materiál MŠMT ze dne 27.5.2020
28
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
29
Praktická maturitní zkouška z FYZ, CHE a BiO
30 31
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Základní ekonomické pojmy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_01

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 3.9.2013


ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: ekonomie, ekonomika, mikroekonomie, makroekonomie, normativní ekonomie, pozitivní ekonomie

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky se základními pojmy ekonomie jako vědy. Žák rozliší ekonomii jako vědu a ekonomiku jako praktickou činnost jednotlivců, firem a státu.

K výkladu jsou připojeny dvě aktivity. První aktivitou je spustitelný program. Žák rozhoduje, zda uvedená tvrzení jsou správná. Ve druhé aktivitě si ověří zvládnutí látky v testu s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka. Materiál lze využít i ve společenskovědním semináři k přípravě k maturitní zkoušce z občanského a společenskovědního základu.