fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 1
Základní informace o maturitě 2022 (z webu Cermatu v přizpůsobení pro naši školu)
Přihlašování k maturitě JARO 2021/22
Měsíční plán akcí: prosinec 2021
Přihlašování k maturitě jaro 2022 v sextě
Sextáni se ve Vědeckém čtyřboji neztratili
2
Sextáni se ve Vědeckém čtyřboji neztratili
3 4 5
6
Testování ve školách i v dalších termínech od 6. 12. 2021
7
Našim futsalistům se letos daři
Úspěch našich futsalistů
8 9 10 11
MATURITNÍ PLES SE BLÍŽÍ, JSI PŘIPRAVEN?
12
13 14 15 16 17 18 19
Předvánoční (adventní) soutěž v Psaní hravě
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1
P.F. 2022
Měsíční plán akcí: leden 2022
2
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Akcie a dluhopisy > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF1

DUM: VY_32_INOVACE_EKF1_12

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 7.2.2014


AKCIE A DLUHOPISY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: druhy akcií, kupon

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou akcií a dluhopisů. Žák se seznámí s těmito cennými papíry a získá schopnost posuzovat investice do akcií a dluhopisů z hlediska výnosnosti, rizika a likvity. Hlavním cílem je přesvědčit žáka o vhodném investování disponibilních prostředků pomocí portfolia různých produktů, tak aby dosáhl přiměřené výnosnosti, minimalizoval riziko a zajistil potřebnou likviditu svých investovaných prostředků.

Součástí digitálního učebního materiálu jsou dvě aktivity, při kterých žák pracuje s webovými stránkami (jedna je v angličtině).

Další aktivitou je opakovací test s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.