fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28
Tomáš je nejlepší "ekonom" v kraji!
1
Měsíční plán akcí: březen 2019
Velký úspěch našich dívek v konverzační soutěži v ruském jazyce
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
Divadelní představení: Lakomec
14
Jednodenní lyžařský kurz
Fotogalerie: Jednodenní lyžařský kurz
Tisková zpráva: Gymnazisti sbírali zkušenosti v náročném lyžařském terénu
15 16 17
18
20. ročník soutěže "Nejlepší JA Titan tým" 2019
Přednáška o Evropské unii
19
Kateřina postoupila do krajského kola
20 21 22 23 24
25 26 27
Napsali i o nás: KK XXVIII. ročníku Dějepisné soutěže studentů gymnázií ČR a SR
28
Exkurze do JE Temelín
29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_20

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 10.2.2014.


KORELACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Korelační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití korelačního koeficientu. DUM částečně navazuje na DUM Inflace sady SFM. Hlavním cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a jiných hromadných jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání. Žák získá kompetenci vypočítat hodnotu korelačního koeficientu a správně tuto získanou hodnotu interpretovat.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.