fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Jak ušetřit žákům půlhodinu denně? S programem Psaní hravě
31 1
100. hodina matematiky
Milevský zpravodaj: Rozhovor s Mgr. Petrem Bardou
2
První certifikát Psaní hravě
3 4 5
6
21. ročník soutěže Nejepší JA Titan tým ČR
7
Učení z pohodlí domova
8
Maturitní kalendář JARO 2020
Jednotné zkušební schéma písemných zkoušek společné části maturitní zkoušky JARO 2020
9
Kateřina Kouklová: Miluju ten pocit...
10 11 12
Barbora Fořtová: Architektura mi přijde...
13
Kalo Pascha!
14 15
MŠMT: Návrh na uvolnění škol a školských zařízení
Do školy se letos nejspíš už nepodíváme
Současná výuka pohledem maturantů
16
Výsledky rozvojového programu Excelence SŠ 2019
17 18 19
20
Nejlepší JA Titan tým 2020 - základní část
21 22 23
Pohled studenta maturitního ročníku na mimořádnou situaci COVID-19
24 25 26
27 28 29
V dobrošovském jezdeckém klubu zachraňovali malou Cherry
30
Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou
1
Měsíční plán akcí: květen 2020
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_20

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 10.2.2014.


KORELACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Korelační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití korelačního koeficientu. DUM částečně navazuje na DUM Inflace sady SFM. Hlavním cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a jiných hromadných jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání. Žák získá kompetenci vypočítat hodnotu korelačního koeficientu a správně tuto získanou hodnotu interpretovat.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.