fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: leden 2018
2 3
Poděkování za sbírku pro Fond Sidus
4 5 6 7
8 9 10 11
První zasedání nově zvolené školské rady
12 13
Jednotné zkušební schéma JARO 2018
14
15 16
47. ročník Dějepisné olympiády
Pavla v Dějepisné olympiádě navázala na svůj loňský úspěch
17
Výsledky Excelence SŠ 2017
18 19 20
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
21
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
22
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
23
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
24
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
25
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
26
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
27
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
28
29
Aneta se Štěpánem nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
30 31
Maturita: registrace na výsledkový portál a přihlašování ke zkoušce MATEMATIKA+
1
Měsíční plán akcí: únor 2018
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Procvičování

Procvičování

Příklad 1:

Zadání: Pomocí koeficientu korelace se pokuste rozhodnout, zda růst mezd v ČR v letech 2001 až 2011 souvisí s vývojem inflace v těchto letech.

Zde máte veškerá potřebná data:

Tabulka porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

 

Graf porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

(zdroj: Český statistický úrad).

Úkol: Interpretujte získaný výsledek korelačního koeficient 0,99 a vysvětlete jej.


Příklad 1:

Zadání: V tabulce tabulkového procesoru máte známky z matematiky a fyziky 89 vybraných studentů čtyřletého gymnázia. Vypočtěte korelační koeficint známek a vytvořte ze vstupních dat vhodný graf. Interpretujte a vysvětlete výsledek.