fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30
Vyhlášeno 2. kolo přijímacího řízení do 4G a 6G
Slavnostní předávání maturitních vysvědčení třídě 4.A (2015 - 2019)
31
Výsledky 2. kola přijímacího řízení do 4G a 6G
1
Měsíční plán akcí: červen
2
3 4
Jihočeská robotika 2. ročník
5
Napsali (i) o nás: StreTech 2019
StreTech 2019
Závěrečná exkurze třídy sekunda
6
Závěrečná exkurze třídy sekunda
7 8 9
10 11
Fotogalerie: Nejlepší JA Titan tým 2019
Napsali (nejen) o nás: Soutěž Nejlepší JA Titan tým zná svého vítěze
12
Připravujeme: Exkurze třídy prima
13 14 15 16
17 18 19
Olympijský běh na školách
20 21 22 23
24 25 26
Vyhlášení 3. kola přijímacího řízení do 6G
VÍDEŇSKÝ MORD ANEB NAŠE ŠKOLNÍ DIVADLO
Vrátili se do (i naší) historie ...
27
OPEN AIR MUSICFEST PŘEŠTĚNICE
28
OPEN AIR MUSICFEST PŘEŠTĚNICE
29
OPEN AIR MUSICFEST PŘEŠTĚNICE
30
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Procvičování

Procvičování

Příklad 1:

Zadání: Pomocí koeficientu korelace se pokuste rozhodnout, zda růst mezd v ČR v letech 2001 až 2011 souvisí s vývojem inflace v těchto letech.

Zde máte veškerá potřebná data:

Tabulka porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

 

Graf porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

(zdroj: Český statistický úrad).

Úkol: Interpretujte získaný výsledek korelačního koeficient 0,99 a vysvětlete jej.


Příklad 1:

Zadání: V tabulce tabulkového procesoru máte známky z matematiky a fyziky 89 vybraných studentů čtyřletého gymnázia. Vypočtěte korelační koeficint známek a vytvořte ze vstupních dat vhodný graf. Interpretujte a vysvětlete výsledek.