fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Aneta se Štěpánem nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
30 31
Maturita: registrace na výsledkový portál a přihlašování ke zkoušce MATEMATIKA+
1
Měsíční plán akcí: únor 2018
2 3 4
5 6
Ekonomická olympiáda 2017/18
7 8
Tematické okruhy k maturitě ve šk.r. 2017/18
Okresní kolo Konverzační soutěže v NEJ kat. III.A (aktualizováno)
9 10 11
12 13 14
Okresní kola Konverzační soutěže v ANJ - dvakrát třetí místo
15
Okresní kola Konverzační soutěže v ANJ - dvakrát třetí místo
16
Pozvánka na Den otevřených dveří 16. února 2018
Den otevřených dveří
17 18
19 20
Okresní kolo Zeměpisné olympiády
21 22 23
Školní kolo hry JA TITAN - přihlášky
Krajské kolo konverzační soutěže v ruském jazyce bylo pro nás úspěšné
24 25
26 27 28 1
Měsíční plán akcí: březen 2018
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Kvantily > Cvičení: kvartily

Cvičení: kvartily

Př. 1 - Známky z kontrolní zkoušky (řešený příklad)

Zdrojová data a i řešení jsou v souboru kvantily_cv_1.xls.

  1. Nejprve je zapotřebí stáhnout soubor kvantily_cv_l.xls. Po stažení soubor otevřeme v tabulkovém procesoru.
  2. Určíme hodnoty jednotlivých kvartilů - př. 1 - menší tabulka vpravo.
  3. Podle hodnot kvartilů (horní meze intervalů) ručně zařadíme jednotlivé studenty do kvartilů (zde jde jen o ukázku pro pochopení - proto ručně, při větSším množství dat by to bylo možno řešit funkcí podmínky).
  4. Vypočteme hodnotu mezikvartilového rozpětí.
  5. Mezikvartilové rozpětí vztáhneme k mediánu - výsledek vyjádříme v procentech.

Př. 2 - Hustota osídlení v jednotlivých krajích (neřešený příklad)

Zdrojová data jsou v souboru kvantily_cv_1.xls.


Př. 3 - Známky z matematiky a fyziky (neřešený příklad)

Zdrojová data jsou v souboru kvantily_cv_2.xls.


Úkol: údaje o žácích a jejich známkách soustřeďte do jedné tabulky a vypočtěte pro každého žáka průměrnou známku ze známky z matematiky a fyziky.

Určete jednotlivé kvartily, vypočtěte mezikvartilové rozpětí a to vztáhněte k mediánu. Výsledek vyjádřete v procentech.